‎بازداشت مدیر ۲۳ گروه واتس‌آپ و لاین

سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۹-IranSOS- شخصی که به نشر اکاذیب و مسائل غیراخلاقی در گروه‌های مجازی شبکه‌های اجتماعی دست می‌زد به دام افتاد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایران، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: با رصد پلیس فتای شاهرود در گروه‌های مجازی مشخص شد مردی با نام مستعار ادموند، ۲۳ گروه ضد فرهنگی در نرم‌افزارهای لاین و واتس‌آپ راه‌اندازی کرده و در این گروه‌ها با نشر اکاذیب و مسائل غیراخلاقی، اطلاعات شخصی اعضای گروه را نیز کسب می‌کند.

سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد این مرد، جوانی ۲۷ ساله ۳۰۰ نفر را در ۲۳ گروه در لاین و واتس‌آپ ساماندهی کرده بود.

‎به گفته وی، پلیس فتا چند روز پیش این جوان را که اهل و ساکن شاهرود است در حوالی شهر بازداشت و در خودروی وی تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی حاوی اطلاعات اعضای گروه و سایر اطلاعات مجرمانه کشف کرد.

‎کاظم‌زاده با بیان اینکه “مجرم در اعترافاتش، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد را هدف خود از تشکیل این گروه‌ها عنوان کرده است”، افزود: متهم در شهرهای تهران، مشهد، گلستان و سمنان دارای سوابق متعدد کیفری است.

‎فرمانده پلیس شاهرود توصیه کرد کاربران در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و در صورت مشاهده اقدامات مشکوک و غیرقانونی، موضوع را به مرکز ۱۱۰ اطلاع دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال