‎مذاکره کارگران ایران برک و فرماندار رشت بی‌نتیجه پایان یافت/تخریب شبانه اموال کارخانه

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۱۰-IranSOS- صبح امروز در بیست وسومین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران ایران برک، فرماندار شهرستان رشت در سالن اجتماعات کارخانه با کارگران مذاکره کرد. همچنین شب گذشته عده‌ای ناشناس درختان و ضایعات کارخانه را آتش زده‌اند.

صبح امروز (۲۰ خرداد ماه) در بیست و سومین روز از آغاز اعتراض صنفی ۱۲۰ کارگر ایران برک، فرماندار شهرستان رشت به همراه مدیر این کارخانه در سالن اجتماعات این واحد تولیدی حاضر شدند و با وعده پرداخت دوماه حقوق قصد متقاعد کردن کارگران معترض را برای ادامه تولید را داشتند که در نهایت این پیشنهاد با مخالفت کارگران روبرو شد.
کارگران درباره دلیل رد این پیشنهاد به ایلنا گفته‌اند که در جریان اعتصاب سال گذشته (۹۳)، شخص فرماندار و مدیرکارخانه همین وعده‌ها را به کارگران داده بودند و پس از آنکه کارگران اعتماد کردند و به اعتصاب خاتمه دادند، وعده‌ها محقق نشدند. آنان امروز به ایلنا گفتند «ما نمی‌خواهیم از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.»
به گفته کارگران، همچنین بدنبال تجمع روز گذشته کارگران مقابل فروشگاه برک در منطقه گلسار ،کارفرما برای متقاعد کردن آنان به خاتمه اعتصاب و ادامه تولید ،حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته (۱۹ خرداد ماه) یک ماه از معوقات حقوقی ۱۰۰ نفر از کارگران را پرداخت کرده است اما باقی کارگران هنوز پولی دریافت نکرده‌اند.
در جلسه امروز کارفرما در حضور فرماندار به  کارگرانی که یک ماه حقوق معوقه دیشب به حسابشان واریز نشده گفته است «ما شماره حساب این تعداد کارگر را فراموش کرده بودیم».
کارگران می گویند، از آقای فرماندار انتظار داشتیم  به عنوان نماینده دولت، شرایط امروز کارگران ایران برک را درک کند اما کارگران احساس می‌کردند او جانب کارفرما را گرفته و سعی دارد ما را به هز طریق متقاعد به شروع کار کند.
همچنین طبق اظهارات کارگران، شب گذشته عده‌ای ناشناس  با آتش زدن درختان و ضایعات کارخانه، قصد وارد کردن اتهام خرابکاری به کارگران معترض و تخریب وجهه اعتراض صنفی کارگران را داشته اند. این در حالی است که کارگران روز گذشته تنها در مقابل فروشگاه «برک گلسار» تجمع کرده بودند و در پایان نیز با نصب پارچه‌نوشته‌ای بر سردر این فروشگاه به اعتراض خاتمه دادند. در این پارچه نوشته از مدیرکل کار و صنایع استان خواسته شده بود ضمن پی گیری مطالبات صنفی  کارگران ایران برک، مانع فروش سوری فروشگاه برک گلسار شوند.
کارگران به ایلنا گفته‌اند همان افرادی که دیشب درختها و ضایعات کارخانه را آتش زدند، پارچه نوشته آنان را هم پاره کرده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال