‎بیانیۀ کانون نویسندگان ایران در بارۀ افزایش فشار بر فعالان فرهنگی و مدنی

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۱۳-IranSOS- کانون نویسندگان ایران، در اعتراض به فشار بر فعالین مدنى و فرهنگى بیانیه اى صادر کرده است، متن بیانیه کانون به شرح زیر است:
‎خبرها و مشاهدات حاکی از آن است که اخیرا صدور حکم‌های قضایی سنگین برای فعالان فرهنگی و اجتماعی و میزان احضارها و پرونده‌گشایی‌ها شدت بیشتری یافته است.

در همین یک، دو ماه اخیر سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران برای بازجویی به وزارت اطلاعات احضار و نیز شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی بازداشت شدند.
‎محمدرضا عالی پیام (شاعر) به “جرم” سرودن شعر زندانی شده است و مصطفی عزیزی (نویسنده)، آتنا فرقدانی (هنرمند نقاش) و آتنا دایمی نیز حکم ‌های سنگین گرفته‌اند و این‌ همه، کمی از بسیار و مشتی از خروار است.
‎موج جدید فشار که ویژگی‌اش صدور حکم‌های بسیار سنگین قضایی، افزایش ممنوعیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن آمار اعدام‌ها است، برای آن به حرکت درآمده تا جامعه‌ را به سکوت و سکون وادارد و راه را بر ابراز وجود افراد که همانا استفاده از حق آزادی بیان است، ببندد.
‎کانون نویسندگان ایران بنا بر اصل اول منشور خود، آزادی بیان بی‌هیج حصر و استثنا را حق همگان می‌داند و خواهان پایان دادن به فشار و سرکوب، لغو احکام صادره و آزادی نویسندگان و هنرمندان دربند و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی است.
‎کانون نویسندگان ایران
‎۲۲ خرداد ۱۳۹۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال