‎احتمال اخراج ۳۲ کارگر ایران برک به دلیل اتمام قرارداد

پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۲۵-IranSOS- همزمان با شروع سی‌و هفتمین روز از اعتصاب کارگران کارخانه ایران برک رشت گفته می‌شود که از ابتدای ماه جاری تعداد ۳۲ نفر از کارگران این کارخانه به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کار در آستانه اخراج هستند. برپایه این اطلاعات که به نقل از کارگران ایران برک رشت به دست ایلنا رسیده است از مجموع کارگران اتمام قرارداد شده هم اکنون تعداد ۵ کارگر به موجب وکالت محضری وظیفه پیگیری مطالبات صنفی همکاران خود را برعهده دارند.

در توضیح این ماجرا کارگرانی که با ایلنا در ارتباط هستند می‌گویند: تا از سه روز پیش که اعتبار قرارداد کاری همکارنمان به سر رسید این امید را داشتیم که می توان با مذاکره و رایزنی قراردادهای کار فسخ شده را تمدید کرد اما در روز‌های گذشته کارفرما دستور تسویه حساب دو نفر از همکارانمان را صادر کرده است.
در عین حال کارگران ایران برک رشت به مسئولان شهرستان می گویند در جلسه‌ای که قرار است امروز برای رسیدگی به وضعیت کارخانه ایران برک رشت در فرمانداری رشت برگزارشود به موضع تمدید قرارداد کارگران نیز رسیدگی خواهد شد.
این وضعیت در حالی است که روز گذشته تعداد ۱۸ نفر از کارگران این واحد تولیدی با شکایت کافرما به دادسرای رشت احضار شده بودند.
۱۲۰ کارگر کارخانه ایران برک رشت از ۲۷ اردیبهشت ماه تا کنون بابت هشت ماه مطالبات معوقه دست از کار کشیده و در اعتراض صنفی هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال