‎در سی وهشتمین روز اعتصاب اتفاق افتاد: ‎تعطیلی زودهنگام کارخانه ایران برک به دلیل بیرون ماندن ۳۲ کارگر

پنچشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۲۵-IranSOS- اعتراض صنفی کارگران کارخانه ایران برک رشت امروز (پنجشنه چهارم تیر ماه) وارد سی‌و هشتمین روز خود شد و به گفته کارگران این کارخانه نساجی از امروز هیچ کدام از ۳۲ کارگری که به دلیل اتمام قرارداد کار در لیست اخراج قرارداشتند وارد محوطه کارخانه نشدند.

کارگران ایران برک رشت با اعلام این خبر به ایلنا می‌گویند که همزمان با این اتفاق تعداد دیگری از همکاران آنها در حمایت از کارگران اخراج شده از حضور در داخل کارخانه خودداری کردند.
به گفته این کارگران کارفرما هنوز اصرار دارد که چون کارگران اتمام قرارداد شده در شکل گیری اعتراضات صنفی نقش موثری داشته‌اند باید اخراج شوند و به همین دلیل دیگر کارگران امروز ترجیح دادند تا به جای رفتن به محل کار در کنار آنها حضور داشته باشند.
برپایه این اطلاعات شنیده می شود که کارفرما با مشاهده این وضعیت کارگران باقیمانده در محوطه کارخانه را زودتر از موعد زمانی همیشگی مرخص کرده است.
کارگران کارخانه ایران برک رشت می‌گویند وضعیت پیش آمده در حالی است که پیشتر مسئولان دادستانی در مراجعه حضوری ۱۸ نفر از همکاران آنها گفته بودند که با بازگشت به کار خود امکان از سرگیری فعالیت‌های کارخانه ایران برک رشت را فراهم کنند.
به گفته این کارگران با وجود آنکه تمامی کارگران احضار شده از فردای دیدار با مسئولان دادستانی برای اثبات حسن نیت خود آماده به کار بودند اما تا به امروز مانع تراشی‌های کارفرما مانع از سرگیری فعالیت ایران برک رشت شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال