‎آهوان خوزستان، تشنه می‌میرند

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۲۷-IranSOS- معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آهوان برای رفع تشنگی به نزدیکی کانال آب “پای پل” در منطقه میش داغ می‌روند ولی به علت شیب تند آن، در درون کانال می‌افتند و تلف می‌شوند. عادل مولا در گفت وگو با (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: کانال پای پل در منطقه میش داغ جهت تامین آب زمین های غرب رودخانه کرخه از سد کرخه احداث شده است؛ سازه این کانال به گونه ای است که شیب زیادی دارد و به حیات وحش آسیب می رساند.

وی ادامه داد: این کانال تنها برای حیات وحش خطرناک نیست و اگر انسان یا حیوانی در کانال سقوط کند، هیچ راه فراری نخواهد داشت و تلف خواهد شد. حیات وحش منطقه به دلیل وجود ناایمن این کانال در خطرند و با توجه به کمبود شدید آب در منطقه حیوانات ناگزیر به طرف این کانال می روند.
‎معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: برای حل این مشکل مکاتبات زیادی با سازمان آب و برق انجام شد تا تدابیری در این جهت اندیشیده شود. محیط زیست نیز دو طرح به این سازمان ارایه داد تا بتوان آسیب ها را کاهش داد اما متاسفانه کار سازمان آب و برق در این باره وقت کشی است. نزدیک به یک سال است که در حال پیگیری این موضوع هستیم ولی همچنان سازمان آب و برق، متولی اصلی در این زمینه را معرفی نکرده تا کار از این طریق پیگیری شود و این مساله برای ما سخت و مشکل‌ساز شده است.
‎وی اظهار کرد: سال گذشته تعدادی تلفات آهو داشتیم و امسال نیز تعداد تلفات به ۳ تا ۴ راس رسیده است، بنابراین چنانچه اقدام موثری در جهت ایمن سازی حاشیه کانال صورت نگیرد، علیه این سازمان طرح دعوی می‌کنیم.
‎معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ایمن‌سازی حاشیه کانال و ایجاد روگذرهای متعدد و همچنین در نظر گرفتن سهمیه آب برای منطقه میش داغ، دو برنامه ای است که به سازمان آب و برق خوزستان ارایه شده است. با در نظر گرفتن سهمیه آب می توانیم از این کانال به فاصله چند متری، به منطقه زیستگاه آهوها آب پمپاژ کنیم، این امر موجب می شود حیوانات با دیدن آب به طرف کانال نروند و از سقوط آنها در کانال نیز جلوگیری می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال