‎ساجده عرب سرخی آزاد شد

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۷-۰۸-IranSOS- ساجده عرب سرخی، با پایان محکومیت از بند زنان زندان اوین آزاد شد. به گزارش هرانا، حبس یک ساله ساجده عرب سرخی امروز چهارشنبه هفدهم تیرماه به پایان رسید و منجر به رهایی این زندانی سیاسی شد. ساجده عرب سرخی، در شهریور سال ۱۳۹۲ از فرانسه به ایران بازگشت تا از پدر زندانی‌ خود در بیمارستان عیادت کند. پس از آن بود که وی بار‌ها برای بازجویی فراخوانده شد و سرانجام با یک حکم غیابی و بدون شرکت در دادگاه به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

اتهام ساجده عرب سرخی تبلیغ علیه نظام عنوان شد و هر چند این زندانی سیاسی برای این حکم و اتهام دادخواست واخواهی داد، اما این درخواست از سوی قاضی مقیسه رد شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.
‎وی در حالی به تبلیغ علیه نظام محکوم شد که مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام به وی، نگارش چند دلنوشته برای پدرش در دوران بازداشت وی در سال ۸۸ عنوان شده بود.
‎شهریور ماه سال گذشته و همزمان با سالگرد بازگشت وی به ایران، در یادداشتی از اوین با اشاره به اتهاماتش و دادگاه غیابی نوشت: “دوست داشتم در دادگاهی که برایم برگزار نشد حاضر شوم و چشم‌درچشم قاضی، شمرده و آرام، یادآوری کنم که این روز‌ها و ماه‌ها و حتی سال‌ها برای من و ما، هرچند سخت، تمام می‌شود. وای به روزی که برای ما تمام شود که آغازی است برای شما.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال