‎ده سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی؛ گزارشی از وضعیت زندانی سیاسی اکبر امینی

‎چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۷-۱۵-IranSOS- با گذشت بیش از دو سال از بازداشت و زندانی شدن اکبر امینی ارمکی، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین، هنوز تکلیف حکم قطعی وی نامشخص است. به گزارش هرانا، پس از آن که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ اکبر امینی برای دومین بار و در زندان به ۵ سال حبس محکوم شد، وکلای وی ضمن تجدیدنظرخواهی خواهان تجمیع جرائم وی شدند که هنوز نتیجه این درخواست مشخص نشده است.

در بهمن ماه سال گذشته با ابلاغ حکمی جدید به وکیل اکبر امینی، حبس وی به ده سال افزایش یافت، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی حکم بدوی ۵ سال حبس تعزیری را به وکیل اکبر امینی ا ابلاغ کرد که ۳ سال آن به آخرین نوبت بازداشت وی در خرداد ۹۲ مربوط بود و ۲ سال آن نیز محکومیتی تعلیقی که به اولین بازداشت این فعال مدنی در تیرماه ۱۳۸۸ باز می‌گشت و اکنون قطعیت پیدا کرده بود. اتهام امینی ارمکی در هر دو مورد اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بود، آخرین جلسه محاکمه اکبر امینی ارمکی ۸ دی ماه برگزار شده بود و در آن جلسه، وکیل مدافع امینی با تاکید بر لزوم تجمیع پرونده‌های این زندانی سیاسی و اجتناب از صدور احکام تکراری، به طرح دفاعیات خود پرداخته بود.
‎این رای بدوی در حالی صادر و با اعتراض وکلا جهت تجدید نظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارسال شد که اکبر امینی ارمکی بنا به حکم ۵ سال حبس تعزیری در پرونده آبان ۹۱ سرای اهل قلم که توسط قاضی صلواتی و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی صادر شده و قطعیت یافته بود، در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس بود.
‎به این ترتیب این زندانی سیاسی طی چهار سال، سه بار به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه و جمعا به ده سال حبس محکوم شده است.
‎این فعال جنبش سبز، آخرین بار هفدهم خرداد ماه و چند روز قبل از انتخابات ۹۲ بازداشت شد و بیش از صد روز انفرادی و بازجویی‌های تحت فشار را در تابستان ۹۲ تجربه کرد، وی که طی سال های گذشته بار‌ها بازداشت شده است، عمدتا به دلیل اقدام جسورانه‌اش در ۲۵ بهمن ۸۹ در برافراشتن پرچم‌های سبز بر فراز یک جرثقیل در مقابل دادگاه انقلاب تهران شناخته شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال