‎برگزاری دادگاه ۴ درویش گنابادی در شهر کوار

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – صبح امروز، ۴ تن از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز برای رسیدگی به پرونده اتهامی به شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان کوار منتقل شدند.

‎به گزارش مجذوبان نور، صبح امروز محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش محبوس در زندان عادل آباد شیراز، در شعبه ۱ دادگاه عمومی شهرستان کوار، به ریاست قاضی کشکولی و با حضور وکلای مدافع آقایان هرسینی، نظری و صادقی محاکمه شدند.
‎به این دراویش اتهاماتی با عناوین: «تشکیل گروه تروریستی علیه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غیر مجاز» به این منتسب شده است.
‎گفتنی دارویش متهم تحت تدابیر شدید امنیتی با دست بند و پا بند به جلسه دادگاه منتقل شدند، در طول زمان برگزاری جلسه دادگاه جمع کثیری از دراویش ساکن این شهر در حمایت از این دراویش در مقابل ساختمان دادگاه حضور یافته بودند. همچنین در این جلسه آخوند شهبازی و قائمی، دو تن از افرادی که نقش موثر و اصلی در ایجاد درگیری کوار داشتند نیز در جلسه دادگاه حضور یافته بودند.
‎این ۴ درویش که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری در کوار بازداشت شدند، مدت یک ماه را در بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ تحت بازجویی های شدید توام با فشار و ضرب و شتم قرار گرفتند. حتی عکس های خانوادگیشان را برای ایجاد ارعاب و وحشت و گرفتن اعتراف هنگام بازجویی به آنها نشان داده و با توهین به اعتقادات این افراد و بزرگان سلسله طریقتی نعمت اللهی گنابادی و تهدید محکومیت به اعدام و به دار آویخته شدن شرایط سخت روحی را به آنها متحمل کردند. این فشار ها و برخوردهای منجر به ایجاد ناراحتی هایی همچون کمر درد و حتی بروز مشکلات عصبی برای یکی از دراویش گنابادی شده است که اعزام به مراکز درمانی را برای آنها ضروری کرده است.
‎در شهرویور ماه سال ۹۰ نیروهای تندرو در مقابل خانه های دراویش شهرستان کوار تجمع و با شعارهای توهین آمیز علیه دراویش باعث ایجاد درگیری شدند، پس از این درگیری که منجر به شهادت یک درویش با گلوله جنگی و زخمی شدن ده ها درویش شد، سیر بازداشت، محاکمه و فشار بر دراویش این منطقه افزایش یافت به طوری که در شش ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۰۰ تن از دراویش شهرستان کوار مورد بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه قرار گرفته و هم اکنون پس از گذشت نزدیک به دو سال همچنان بازداشت ها ادامه دارد، در حالی که با مسبین ایجاد درگیری علی رغم شکایت های مکرر دراویش هیچ گونه برخورد قانونی و قضایی صورت نگرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال