‎لزوم تفکیک‌جنسیتی برای کنسرت‌ها در قزوین

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۹-۱۱-IranSOS- عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌های متعدد مردم مبنی بر جلوگیری از اختلاط در کنسرت‌ها گفت: استان قزوین ظرفیت برگزاری کنسرت مختلط را ندارد و به خواست مردم باید این کنسرت‌ها با شرایط ویژه‌ای برگزار شود.

به گزارش ایسنا «تابناک» با این مقدمه نوشت: کنسرت در استان قزوین یکی از برنامه‌هایی است که یا لغو می‌شود که البته مدت زیادی است استان قزوین کنسرت را با این دید می‌بیند یا با حواشی زیادی همراه است.
‎کنسرتی که امروز در بسیاری از شهرهای ایران به راحتی برگزاری می‌شود در قزوین باید پروسه‌ای طولانی را طی کند و حتی چه بسا پیوست امنیتی با خود به همراه داشته باشد.
‎با همه اینها و البته مطالبات مردمی، احمدی مدیرکل ارشاد قزوین چندی قبل خبر از برگزاری دوباره کنسرت‌ها در قزوین داد؛ خبری که دیری نپایید با واکنش امام جمعه قزوین و برخی از مسئولان همراه شد و در آخرین اعلام نظرات، امام جمعه قزوین برگزاری کنسرت در شهر را اختلاط و گناه دانست و خواستار تفکیک جنسیتی در برگزاری کنسرت‌ها در قزوین شد. این در حالی است که قانونی در این باره وجود ندارد.
‎در این خصوص در‌ گفت‌وگو با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ماجرای برگزار شدن یا نشدن کنسرت در قزوین را دنبال کردیم.
‎حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم اما حرف ما این است که در استان مذهبی قزوین باید دقت بیشتری در خصوص برگزاری کنسرت‌ها شود.
‎وی افزود: در حال حاضر قانون برگزاری کنسرت در کشور وجود دارد اما نحوه برگزاری آن برای ما سوال است و درخواست و توصیه ما به متولیان فرهنگ قزوین این است که شرایط استان را در برگزاری کنسرت‌ها در نظر بگیرند.
‎نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر آقای عابدینی هم در این مورد لغو کامل کنسرت‌ها نبوده است اما بنا به درخواست مردم خواسته‌ایم که این کنسرت‌ها با کمترین اختلاط همراه باشد.
‎حسینی خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین مردمی مذهبی و ولایت‌مدار هستند و درخواست خود این مردم بوده است که نماینده ولی فقیه در استان در این مورد وارد شوند و رای و نظر مردم را به گوش متولیان فرهنگ برسانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال