‎تاخیر ۲ ماه و نیم دستمزد ۹۵ نفر کارگر گسترش مانا ساز

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۰۷-IranSOS- دستمزد ۹۵ کارگر کارخانه «گسترش مانا ساز» در شهرستان آبیک پرداخت نشده طلبکارند. به گزارش ایلنا کارگران این کارخانه گزارش کردند: کارفرمای این کارخانه سازنده قطعات سنگین بتونی و فلزی به دلیل آنچه که کمبود نقدینگی عنوان می‌شود، پرداخت مزایای مزدی آنها را به تاخیر انداخته است.

منابع کارگری با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به نیمی از حقوق تیر و حقوق کامل مرداد وشهریورماه سال جاری است در ادامه افزودند: دلیل این وضعیت پرداخت نشدن مطالبات کارخانه از سوی وزارت نیرو عنوان می‌شود.
‎طبق اظهارات کارگران گسترش مانا ساز از مجموع کارگران این کارخانه فقط ۱۶ نفر کارگر دائمی هستند و مابقی با قرارداد‌های موقت کوتاه مدت کار می‌کنند.
‎به گفته وی، زمانی این کارخانه بیش از ۲۰۰ کارگر داشته اما به مرور تعداد کارگرانش به دلیلی رکود بازار فروش وسیاست گذاری‌های غلط مدیریتی به حداقل رسیده است. همچنین از مجموع ۴ تا ۵ پیمانکارشاغل در این کارخانه که هر کدام زمانی با ۱۵ تا ۲۰ کارگر د کار می‌کردند هم اکنون تعداد کارگران آنان به دو تا سه کارگر رسیده است.
‎به ادعای کارگران علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است بطوری که ۴ کارگر با سابقه مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هنوز نتوانسته‌اند بازنشسته شوند.
‎همچنین تعدادی از کارگران بازنشسته شدن مشمول قانون سخت زیان آور که طی سال‌ها و ماه‌های گذشته در این کارخانه بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.
‎او در ادامه در خصوص سایر مشکلات کارگران کارخانه گسترش مانا ساز گفت: علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق، کارگران امنیت شغلی ندارند و هر ماه یک الی دو کارگر در این کارخانه به بهانه‌های مختلف بیکار می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال