‎اعتراض صنفی کارگران قطار شهری اهواز به روز شانزدهم رسید

یکشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۱۸-IranSOS- حدود ۴۵۰ نفر از کارگران پیمانی قطار شهری اهواز از دهم مهر ماه در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند. منابع خبری ایلنا در پروژه قطارشهری اهواز گزارش دادند به دلیل استمرار بی‌توجهی‌های کارفرمای شرکت پیمانکار کیسون (پیمانکار ساخت قطار شهری اهواز) به مطالبات صنفی کارگران آنان برای چندمین بار در طول یکسال اخیر فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند؛ در حال حاضر اگر بدحسابی کارفرما ادامه یابد با  احتساب دستمزد  مهرماه حجم معوقات مزدی آنها به ۸ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی در این مدت بصورت علی‌الحساب هر ماه به هریک از آنان مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.
‎به گفتهٔ کارگران شرکت پیمانکاری کیسون؛ کارفرما در حالی بهانه «کمبود منابع مالی» را برای پرداخت نکردن مزد آنها مطرح می‌کند که تمام صورت وضعیتهای شرکت کیسون به موقع از سوی شرکت قطار شهری اهواز پرداخت می‌شود.
‎آنان با بیان اینکه کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، در ادامه افزودند: علاوه بر حقوق کارفرما از سه ماه پیش کارگران را بدون حقوق هر ۱۵ روز کار یکبار به مرخصی اجباری می‌فرستد و آنها از این وضعیت خسته شده‌اند.
‎به گفته کارگران معترض؛ کارفرمای شرکت پیمانکاری کیسون در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار ندارد.
‎کارگران می‌گویند با گذشت بیش ازپانزده روز از شروع  اعتراض صنفی آنها هنوز پاسخ روشنی از سوی شرکت پیمانکاری کیسون درباره پرداخت معوقات حقوقی به آنان داده نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال