‎بخشش یک محکوم به اعدام

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۱۹-IranSOS- یک زندانی محکوم به قصاص، با رضایت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از جوان، مرد محکوم به قصاص که شش سال قبل در یک مراسم عروسی مرتکب قتل شده بود، فرصت دوباره‌ای برای زندگی پیدا کرد.

چند روز قبل اولیای دم مرد جوانی به دادسرای جنایی آمدند و اعلام کردند به احترام ایام سوگواری امام حسین قاتل پسرشان را بخشید‌ه‌اند. آنها گفتند: “پسرشان حمید که زمان حادثه ۳۴ ساله بود در درگیری با یکی از دوستانش به قتل رسید”، آنها گفتند: “شش سال قبل وقتی پسرمان فوت کرد، تصمیم داشتیم قاتل را مجازات کنیم اما الان به احترام امام حسین او را بخشیدیم و امیدواریم در زندگی تازه‌اش بتواند گذشته‌اش را جبران کند”.
‎عروسی خونین
‎شامگاه ۲۸ مهرماه سال ۸۸ مأموران پلیس شهرستان هشتگرد کرج با تماس تلفنی کارکنان بیمارستان دی‌کلینیک هشتگرد از مرگ مشکوک مرد جوانی باخبر شد. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس در محل حاضر شد. مأموران با جسد خونین مرد جوانی به نام حمید روی تخت بیمارستان روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به بدنش به پرتگاه مرگ رفته بود. پس از این مأموران دست به تحقیق زدند و دریافتند ساعتی قبل مقتول با مرد ۴۹ ساله‌ای به نام مسعود مقابل تالار عروسی درگیر شده است. بررسی‌ها نشان داد مسعود وقتی متوجه می‌شود همسر صیغه‌ای‌اش همراه حمید از تالار خارج شده با او درگیر می‌شود پس از زخمی کردن وی از محل فرار می‌کند.
‎همسر صیغه‌ای چه گفت
‎شیوا، همسر صیغه‌ای مسعود گفت: “پس از پایان مراسم تصمیم گرفتم به خانه‌ام بروم. وقتی از تالار عروسی بیرون آمدم، حمید را دیدم. او از دوستان شوهرم بود. ابتدا منتظر مسعود ماندم اما وقتی از او خبری نشد حمید من را با خودروی خودش به خانه‌ام رساند و به تالار برگشت.  وقتی به خانه رسیدم، با گوشی حمید با شوهرم تماس گرفتم و به او گفتم که حمید مرا به خانه‌ام رساند. مسعود وقتی حرف مرا شنید به شدت عصبانی شد و مرا از پشت تلفن تهدید کرد. من گوشی را به حمید دادم که متوجه شدم آنها با هم در حال مشاجره هستند. به هر حال من وارد خانه‌ام شدم تا اینکه فهمیدم حمید به قتل رسیده است”.
‎حرف شاهدان
‎یکی از شاهدان هم گفت: “جلوی در تالار بودم. مراسم عروسی تمام شده بود و میهمانان در حال رفتن بودند. مسعود روی نیمکتی مقابل تالار نشسته بود که حمید با خودرو‌اش از راه رسید. وقتی از خودرو پیاده شد، مسعود به طرفش رفت و بعد با هم درگیر شدند. متوجه شدم که حمید روی زمین افتاد و مسعود هم از محل گریخت.  در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس متهم فراری را دستگیر کردند. وی ابتدا منکر قتل حمید شد اما وقتی با شواهد و دلایل روبه‌رو شد به قتل حمید اعتراف کرد. وی با اظهار پشیمانی گفت: شب عروسی من مشروب خورده بودم و حال خوشی نداشتم. وقتی فهمیدم حمید زن صیغه‌ای مرا با خودش برده، خیلی عصبانی شدم و تلفنی با هم مشاجره کردیم. پس از این من جلوی در تالار بودم که مقتول با خودرواش کنارم توقف کرد. او عصبانی بود و با کابل به من حمله کرد. وقتی با هم درگیر شدیم از ترس با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فکر نمی‌کردم فوت شود. حمید غرق در خون شد و من هم از محل گریختم”.
‎محاکمه و قصاص
‎متهم بعد از تحقیقات تکمیلی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم وی را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کرد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور برای سیر مرا‌حل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد. در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، هیئت صلح و سازش دادسرای جنایی جلساتی را برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند. سرانجام تلاش‌های تیم صلح و سازش نتیجه داد تا اینکه چند روز قبل اولیای دم مقتول به دادسرا آمدند و به احترام ایام سوگواری امام‌حسین قاتل را بخشیدند. بدین ترتیب قاتل با این اقدام خداپسندانه اولیای دم به زندگی دوباره برگشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال