‎بخشش یک محکوم به اعدام در اراک

شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۲-IranSOS- یک زندانی محکوم به قصاص، با رضایت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این نشست با حضور پدر، مادر، برادر و خواهر مقتول “احمدرضا کارچانی”، مسئولان دادگستری، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و نیروی انتظامی استان، تعدادی مشاور و نیکوکار و جمعی از خبرنگاران با اشاره به آیه قصاص، مصیبت داغ فرزند را بسیار بزرگ و سخت دانست و گفت: “بشر از روزی که پایش را روی زمین گذاشت نتوانست از اختیاراتش در راستای خواست خدا قدم بردارد و از همان آغاز خلقت بشر جنگ دو برادر یعنی هابیل و قابیل اتفاق افتاد”.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبداللهی گفت: “درست است که غفلت ها یقه بشریت را گرفته و در برهه ای از زمان به جان هم می افتند ولی هر چه که باشد داغ کشته شدن یک عزیز، برای بازماندگان او مصیبت سنگین و بزرگی است”.
‎رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: “طناب دار تنها می تواند قدری از مصیبت و داغ خانواده ها را تسکین دهد، اما ممکن است باعث ایجاد فتنه ها، درگیری ها، کدورت ها و مشکلات بعدی شود. ضمن اینکه اجر و مزدی که خدا در بخشش قرار داده با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و ذخیره قبر و قیامت اولیای دم می شود”.
‎حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان کرد: “این پرونده به خاطر بحث ناموسی از سال ۱۳۸۸، زمانی که رئیس شورای حل اختلاف استان مرکزی بودم در شعبه ۱۹ دادگستری اراک در حال رسیدگی بود و با وجود حساسیت هایی که داشت، اما امروز سرانجام با پیگیری های فراوان منتهی به صلح و سازش و رضایت اولیای دم شد”.
‎شعبه ۱۹ دادگستری اراک در سال ۱۳۸۶ افتتاح شده و تاکنون بیش از ۹۰ پرونده در آن به صلح و سازش رسیده است.
‎از ابتدای سال جاری تاکنون شش زندانی محکوم به قصاص در زندان مرکزی اراک، از چوبه دار رهایی یافته اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال