‎گزارش‌گران بدون مرز بازداشت عیسی سحرخیز را محکوم کرد

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۴-IranSOS- گزارش‌گران بدون مرز بازداشت عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار مستقل و مدیر مسئول بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب توقیف شده را قاطعانه محکوم کرد. به گزارش هرانا به نقل از گزارش گران بدون مرز، عیسی سحرخیز در تاریخ ۱۱ آبان ماه در منزلش با حکم شعبه دوازده دادسرای تهران و از سوی ماموران لباس شخصی سپاه پاسداران پس از بارزسی منزل و ضبط و سائل شخصی و ابزار کارش بازداشت شد. خانواده اتهام‌های وی را “توهین به رهبر و تبانی و تجمع” اعلام شده کرده اند.

عیسی سحرخیر یکی از چهره‌های شناخته‌ شده مطبوعات ایران است که پیش از این نیز بازداشت و زندانی شده است. مدیر نشریه توقیف شده افتاب، آخرین بار در تاریخ ١١ تیرماه ١٣٨٨ بازداشت و در شهریور ماه همان سال از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به سه سال زندان برای “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شد، وی همچنین در تاریخ ١۴ مرداد ماه ١٣٩٠ برای فعالیت‌های مطبوعاتی پیش از دوران بازداشت اخیرش، به دوسال زندان محکوم شده بود.
‎عیسی سحرخیز که در زندان رجایی شهر زندانی بود، از بیمارهای متعددی رنج می‌برد و از چندین ماه پیش آزاد شدنش در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۲در بیمارستانی در تهران بستری شده بود. این روزنامه‌نگار بنا بر قوانین ایران می‌بایست دو ماه پیش از این تاریخ آزاد می‌شد.
‎پس از آزادی و با وجود ممنوع‌ کار بودن، این مدافع آزادی اطلاع رسانی، سکوت تحملی را نپذیرفت و با نوشتن مقاله و تحلیل در چارچوب قانونی جمهوری اسلامی نسبت به نقش و مدیریت رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد. وی مطالب خود را در صفحه فیس بوک و یا در برخی رسانه‌های آنلاین از این میان روز منتشر می‌کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال