‎سن اعتیاد؛ ۱۳ سال در بین دختران به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۵-IranSOS- شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رسیدن سن اعتیاد به ۱۳ سال در بین دختران خبر داده است. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که سن اعتیاد در بین دختران نیز به ۱۳ سال رسیده و الگوی مصرف نیز اکنون به سمت مواد صنعتی و روانگردان تغییر کرده که قابل تامل و جای نگرانی است.

شهیندخت مولاوردی افزود: “موضوع مهم این است که ۶۲ درصد معتادان متاهل هستند و این می تواند تصویر و محیطی نامطلوب از کودکان و زنانی که با آنها زندگی می کنند، ترسیم و آنها را دچار آسیب کند”.
‎وی اظهار کرد: “سن اعتیاد در بین دختران نیز به ۱۳ سال رسیده و الگوی مصرف نیز اکنون به سمت مواد صنعتی و روانگردان تغییر کرده که قابل تامل و جای نگرانی است”.
‎معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه های موجود برای کاهش این آسیب افزود: “برخی دستگاه های اجرایی متولی این امر بوده و مستقیم درگیر موضوع هستند و ما طبق وظیفه ستادی خود هماهنگی ها و مدیریت ظرفیت ها را با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در این خصوص انجام می دهیم”.
‎مولاوردی همچنین گفت: “با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در مورد توانمندسازی زنان بهبود یافته تفاهم نامه هایی داریم”.
‎وی ادامه داد: “همه این فعالیت ها باید در چهارچوب وظایف و ماموریت های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و امکانات و اعتبارات مورد ارزیابی قرار گیرد”.
‎معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره دستاوردهای دولت نیز گفت: “با توجه به مسئولیت هایی که نسبت به برنامه پنجم توسعه داشتیم و هنوز هم با توجه به این که در سال پایان برنامه پنجم قرار داریم، باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم و بر همین اساس اهداف خود را بر اساس برنامه پنجم دنبال می کنیم”.
‎وی ادامه داد: “در قالب این برنامه، تفاهم نامه های متعددی را طبق ماده ۲۳۰ قانون پنجم توسعه با دستگاه های اجرایی برای گروه های مختلف زنان با توجه به امکانات و اعتبارات در جهت توانمند سازی منعقد کرده ایم”.
‎مولاوردی اظهار کرد: “حتی برنامه ریزی هایی برای شناسایی و کمک به زنان روستایی، سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، زنان زندانی و نیز زنان ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و دختران بازمانده از تحصیل و واجب التعلیم با شناسایی مشکلات و چالش ها انجام شده است”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال