‎گذشت از قصاص و نجات محکوم به اعدام

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۵-IranSOS- یک زندانی محکوم به قصاص، با پرداخت دیه ۲۹۰ میلیون تومانی و رضایت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از اعتماد، متهم ۳۴ ساله پرونده از ۲۱ اسفند ۸۸، قاتل شد. او در این روز همراه برادر خود، سوار بر یک دستگاه نیسان در خیابان زمزم تهران می‌راند که ناگهان یک دستگاه پراید با سه سرنشین از خیابان فرعی جلویش پیچید و با او تصادف کرد.

راننده پراید بی‌توجه به تصادف به راه خود ادامه داد و متهم او را تعقیب کرد. پراید به حرکت زیگزاگی خود ادامه می‌داد تا سرانجام چند صد متر جلوتر از محل تصادف، راننده نیسان جلوی آن پیچید و همراه برادرش از ماشین پیاده شد. آنها هم پیاده شدند. پنج مرد جوان، به جان هم افتادند. تعدادی از آنها آجر و میله به دست داشتند اما قبل از بالا گرفتن درگیری، اهالی آنها را از هم جدا کردند.
‎در حالی که همه فکر می‌کردند دعوا پایان یافته، راننده نیسان و برادرش بار دیگر به سمت مقتول و همراهانش حمله کردند. دست مقتول، یک قطعه آجر بود. متهم آن را از دست او گرفت و محکم به سرش کوباند. مضروب روی زمین افتاد. متهم و برادرش با دیدن این صحنه از محل متواری شدند اما چند روز بعد پلیس آنها را دستگیر کرد.
‎با آغاز بازجویی‌ها، متهم قتل را انکار و حادثه را به شکل عجیبی تعریف کرد. او گفت: “آن روز راننده پراید و دو نفر دیگر از همراهانش جلوی ما پیچیدند و به نیسان‌مان زدند اما بی‌توجه به راه خود ادامه دادند. من آنها را تعقیب کردم”.
‎“می‌خواستم درباره خسارتی که به من زدند با آنها حرف بزنم اما وقتی جلوی‌شان پیچیدم، سریع دعوا شروع شد. هنوز دعوا تمام نشده بود که من با همان آجری که مقتول در دست داشت، به سرش زدم. او روی زمین افتاد اما به هوش بود اما ناگهان یک نیسان عبوری، از رویش رد شد و او را کشت”.
‎اعترافات متهم در حالی بود که آزمایش پزشکی قانونی ثابت کرده بود، مقتول به دلیل اصابت جسم سخت، آجر، به سرش کشته شده است. به این ترتیب، کیفرخواست متهم با عنوان “قتل عمد” صادر و برای صدور حکم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
‎متهم در این شعبه، برخلاف اعترافاتش در بازجویی‌ها، قتل را گردن گرفت و گفت: “آن روز نمی‌خواستیم درگیر شویم. من با همان آجری که از مقتول گرفتم او را زدم. از خانواده‌اش تقاضای بخشش دارم”.
‎اولیای دم تقاضای متهم را رد کردند تا حکم قصاص نفس صادر شود و او در آستانه اعدام قرار گیرد. در حالی که قرار بود متهم پس از تحمل شش سال حبس، پای چوبه‌دار برود، سرانجام خانواده مقتول با دریافت ۲۹۰ میلیون تومان رضایت دادند و متهم به زندگی بازگشت.
‎پرونده او برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم همچنان در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده باز است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال