‎ضرب‌وجرح، توهین و تهدید در صدر اتهامات در ایران

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۷-IranSOS- نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته پیشگیری از خشونت از افزایش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های کیفری استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد. به گزارش (ایسنا)، قنبرنژاد با حضور در اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت که صبح امروز در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد:‌ مهمترین مرجع برای رسیدگی به جرایم خشن دادگاه‌های کیفری یک استان هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار و ۲۵۹ فقره ورودی پرونده‌ها را به دادگاه کیفری یک داشتیم که در مقایسه با سال ۹۲ حاکی از افزایش ۱۷ درصدی است.

‎نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته پیشگیری از خشونت خاطرنشان کرد:‌ ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب طی پنج سال اخیر جزو ۱۰ اتهام نخست کشور بوده است.

‎وی افزود: طبق معاینات پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری، اردبیل و کهگیلیویه و بویر احمد به لحاظ جمعیتی بیشترین آمار نزاع را در سال ۹۳ داشتند.

‎به گفته‌ قنبرنژاد سیستان و بلوچستان و هرمزگان و خراسان جنوبی نیز کمترین آمار نزاع را در سال ۹۳ به خود اختصاص دادند.

‎نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته پیشگیری از خشونت اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی در سال ۹۳ ،۲ هزار و ۳۰۰ قتل عمد اتفاق افتاده است و استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام و کرمان دارای بیشترین قتل عمد در سال ۹۳ نسبت به جمعیت خود بودند.

‎قنبرنژاد با بیان اینکه ایلام، کرمانشاه و کردستان بیشترین میزان خودکشی را در سال ۹۲ داشته‌اند گفت: ۵۰ درصد خودکشی‌ها به شیوه مرسوم حلق آویز، مسمومیت با سم، مسمومیت دارویی و سوختگی و استفاده از سلاح گرم بوده است.

‎وی از افزایش ۶۲ درصدی پرونده‌های تخریب از سال ۸۹ تا ۹۳ خبر داد و گفت: در سال ۸۹، ۱۱۶ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده تشکیل شده بود که در سال ۹۳ به ۱۸۹ هزار و ۹۲ فقره پرونده افزایش یافته است.

‎نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته پیشگیری از خشونت با اشاره به وقوع یک هزار و ۳۱۳ مورد تجاوز به عنف در سال ۹۳ اظهار کرد:‌ تجاوز به عنف در مقابل سال ۹۲ حدود ۳۰ فقره کاهش داشته است، اما از سال ۸۹ تا ۹۳ حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ مورد افزایش یافته است.

‎قنبرنژاد ادامه داد:‌ طبق آمار نیروی انتظامی مزاحمت برای زنان و دختران ۹۸ درصد نسبت به سال ۹۱ افزایش یافته است. در سال ۹۳، ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ مورد مزاحمت برای زنان و دختران ثبت شده که این رقم در سال ۹۱، ۷۲ هزار و ۶۱ مورد بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال