‎‎وزارت بهداشت رژیم ایران: ‎تخمین وجود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به ایدز در کشور

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۱۱-IranSOS- رییس اداره پیشگیری از ایدز وزارت بهداشت گفت: تا ابتدای سال جاری حدود ۲۹ هزار مورد HIV در کشور ثبت و گزارش شده و تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به ایدز هم در کشور باید وجود داشته باشد.

به گزارش (ایسنا) منطقه کویر، دکتر عباس صداقت در حاشیه سفر مشاور عالی سازمان جهانی بهداشت به استان کرمان گفت: یکی از نکات مثبتی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشنهاد داده و آغاز کرده، ایجاد شهر دوستدار برنامه‌های HIV است و طبق بررسی‌هایی که انجام شده به جرات می‌توان گفت که در تمام دنیا اولین بار است که شهری با این رویکرد تصمیم می‌گیرد برنامه‌های کنترل ایدز را پیش ببرد.

‎وی با بیان اینکه هدف این رویکرد استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهر، بخش‌های دولتی و غیر دولتی است ادامه داد: گرچه بررسی‌ها نشان داده که ۲۲ شهر در دنیا به عنوان شهرهای دوستدار سلامتی برنامه‌هایی را اجرا کردند اما به صورت مشخص در زمینه ایدز، کرمان اولین شهری است که این کار را به خوبی جلو می‌برد.

‎رییس اداره پیشگیری از ایدز وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد افراد ناشناخته به ایدز، بزرگترین مشکلی است که وجود دارد، تصریح کرد: تا ابتدای سال جاری حدود ۲۹ هزار مورد HIV در کشور ثبت و گزارش شده که بر اساس مدل های ریاضی و الگوهای مدل سازی تخمین زده می شود که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مورد ابتلا هم در کشور باید وجود داشته باشد. در نتیجه ما یک فاصله حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار مورد را داریم که در کشور هستند که از وضعیت خودشان خبر ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال