‎رهایی دختر جوان از طناب دار با اعمال ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی

‎چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۱۱-IranSOS- معاون امور زنان و کودکان دادستان تهران از آزادی یکی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت خبر داد و گفت که این مددجوی محکوم به قصاص که از یازده سالگی در کانون اصلاح و تربیت بسر می‌برد با تلاش دادستانی تهران و اعمال قانون ۹۱ مجازات اسلامی، آزاد شد و از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، خاکی معاون امور زنان و کودکان دادستان تهران، از آزادی یکی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت خبر داد و اظهار کرد: “این دختر جوان محکوم به قصاص بود و از یازده سالگی در کانون اصلاح و تربیت بسر می‌برد”.
‎وی ادامه داد: “دادستانی تهران برای این مددجو در دادگاه کیفری یک درخواست اعمال ماده ۹۱ کرده بود که دادگاه این درخواست را رد کرد؛ اما با پیگیری‌های دادستانی تهران و معاون امور زنان و کودکان دیوان عالی کشور اعتراض را پذیرفت و پرونده وی به شعبه هم عرض ارجاع داده شد”.
‎معاون امور زنان و کودکان دادستان تهران خاطرنشان کرد: “این مددجو پس از هفت سال از زندان آزاد شد و از طناب دار رهایی یافت”.
‎بر اساس ماده ۹۱ قانون جدید مجازات اسلامی در جرایم موجب حد یا قصاص هرگاه افراد بالغ کمتر از هجده سال ماهیت جرم انجام‌شده یا حرمت آن را درک نکنند و یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته‌ باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازات‌های پیش‌بینی‌شده محکوم می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال