ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی ۸۰ کارگر عرف ایران

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۱۶-IranSOS- مشکل پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه معوقه نزدیک به ۸۰ کارگر کارخانه عرف ایران هنوز ادامه دارد. منابع خبری در این واحد تولیدی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند که کارگران عرف ایران که شمار آنها تا ۸۰  نفر برآورد می‌شود، به غیر از مطالبات مربوط به دو ماه مزد معوقه  بابت شش ماه حق بیمه پرداخت نشده نیز طلبکارند.

به گفته این کارگران جدا از معوقات مزدی آنها نگران تهدید امنیت شغلی خود نیز هستند که چرا که در حال حاضر مدت قراردادهای شغلی آنها کاهش یافته است.
‎به گفته آنان پیش از این قرار دادهای کاری هر کارگر بر اساس سوابق شغلی از سه ماه تا یکساله تنظیم می‌شد اما پس از تغییرات مدیریتی اخیر از ابتدای سال جاری کارفرما قرار داد همه کارگران را یک ماهه بسته است.
‎کارگران کارخانه عرف ایران که در زمینه ساخت علائم فنی وترافیکی مشغول به کار هستند بایادآوری اینکه با افزایش بی‌توجه‌ای‌های کارفرمای کارخانه عرف ایران به مطالبات قانونی وصنفی آنان، کارگران در هفته گذشته طی دو مرحله مقابل ساختمان شورای شهر تجمع اعتراضی بر پا کرده‌اند افزودند: تجمع کارگران طی روز‌های یکشنبه وسه شنبه ۱۷ و ۱۹ آبان ماه در حالی بی‌نتیجه پایان یافت که کارگران امید واربودند اعضای شورای شهر تهران به مشکلات آنان رسیدگی می‌کنند.
‎کارگران عرف ایران که امیدوارند با حمایت شورای شهر تهران مشکلات این واحد تولیدی به زودی مرتفع شود می‌گویند: در این واحد تولیدی کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات مزدی آنان را پرداخت می‌کند اما باوجود روند نسبتا مطلوب تولید هنوز این وعده محقق نشده است.
‎به گفته آنان تا به امروز نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن‌ها نداده اند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت وزیان را متحمل شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال