‎امام جمعه اصفهان: ‎فعالیت زنان در مغازه‌ها و ادارات ممنوع شود

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۱۹-IranSOS- امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند بلکه این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند. به گزارش ایسنا به نقل از «انتخاب»، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار مسئولان و سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استان اصفهان، با اشاره به اهمیت فعالیت‌ حلقه‌های صالحین، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به خاطر معضل طلاق است.

وی ادامه داد: طلاق موجب سرگردانی و بلاتکلیفی خانم‌ها می‌شود و مشکلات زیادی را در آینده و به‌ویژه در ازدواج مجدد برای آنها به دنبال دارد. حتی اگر تصمیم به عدم ازدواج بگیرند هم تنهایی و تجرد برای آنها مشکلات و عواقب بسیاری به دنبال دارد. در زمینه طلاق مشکلات مردان پس از جدایی کمتر از خانم‌هاست، از این‌رو طلاق به‌ویژه برای بانوان فساد را در پی دارد.
‎امام جمعه اصفهان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی طلاق در کشور تأکید کرد و افزود: حتما باید مشکلات و نواقصی که وجود دارد برطرف شود تا شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم. نقص و مشکل فقط با پرداخت وام حل نخواهد شد و نیازمند فعالیت‌های ریشه‌ای و بنیادین است. در هنگام اختلاف، خانواده دو طرف باید مشکلات را مورد بررسی و قضاوت قرار دهند.
‎طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بخش عمده طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های خیابانی، دانشجویی و اینترنتی می‌شود، تصریح کرد: باید به نسل جوان اطلاع‌رسانی کرد و برای آنها تبیین کرد که بهترین دوست و خیرخواه انسان، والدین او هستند و باید به تذکرات و نصایح آنها توجه کنند.
‎وی همچنین با اشاره به وام خرید خودروی پرداخت‌شده از سوی دولت اظهار کرد: حدود سه و نیم هزار میلیارد تومان وام برای فروش ماشین‌های مانده در انبارها پرداخت شد که این کار غلطی است. به زور و با استفاده از وام نمی‌توان اقتصاد را رونق بخشید. اگر قرار است وامی پرداخت شود باید اولویت در اشتغال به مردان اختصاص داده شود و بنده بارها بر این مطلب تأکید کرده‌ام.
‎امام جمعه اصفهان گفت: اینکه بنده تأکید بر اولویت اشتغال مردان به جای بانوان دارم، توهین به خانم‌ها نیست بلکه اسلام تأکید دارد که مخارج و هزینه‌های زندگی باید بر عهده مردان باشد و نه زنان. در دولت و حکومت اسلامی باید مسائل مالی مردان برطرف شود تا مشکلاتی نظیر ازدواج هم برطرف شود.
‎طباطبایی‌نژاد با اشاره به اهمیت ازدواج در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: آنچه که اسلام دستور داده است به نفع زن است. بیشتر مسائلی که در اسلام مطرح می‌شود به سود زنان و در راستای حفظ کرامت و شأنیت بانوان است و باید این مسائل به درستی در جامعه تشریح و تبیین شود. زنان حتی برای کارهای خانه و شیردادن بچه هم می‌توانند از همسر خود پول دریافت کنند. همه مخارج برعهده مردان است و به همین دلیل اشتغال مردان باید در اولویت باشد.
‎وی ادامه داد: حکومت اسلامی باید منافع مالی مردان را تأمین کند تا آنها بتوانند به زنان خدمت کنند. کسانی که برای رأی‌آوردن به عنوان طرفداری از زنان آنها را فریب می‌دهند و دائما شعار حمایت از حقوق زنان سر می‌دهند باید به اشتغال مردان توجه کنند. این درست نیست که زن شاغل باشد و مرد بیکار. مرد تحقیر می‌شود وقتی که بخواهد از همسر خود پول بگیرد در حالی که زنان از اینکه شوهرشان از آنها حمایت مالی می‌کنند لذت می‌برند.
‎امام جمعه اصفهان بیکاری مرد را موجب ناراحتی‌های شدید روحی و روانی در مردان دانست و گفت: این کار غلطی است که همه دولت‌ها هم انجام می‌دهند. آقای روحانی هم می‌گوید حق زنان درست ادا نشده است. حق زن این نیست که کار کند بلکه این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند تا آنها با بانوان ازدواج و به آنان خدمت کنند.
‎طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: بعضی کارهاست که مختص زنان است و انجام دادن آن از سوی مردان اشکال شرعی دارد؛ مشاغلی نظیر مامایی، پرستاری، دندان‌پزشکی و همه اقسام پزشکی نیازمند حضور بانوان است. معلم و مدرس و استاد دانشگاه زن، نیاز واقعی جامعه است اما در برخی کارها که بین زن و مرد مشترک است نظیر کار در شرکت‌ها و مغازه‌ها اولویت باید با مردان باشد.
‎وی با بیان اینکه حیا و خجالت‌کشیدن نعمت است، اظهار کرد: اگر حیا و خجالت از بین برود مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد و موجب فساد خواهد شد. باید فعالیت زنان در مغازه‌ها و ادارات و شرکت‌ها ممنوع باشد. به جای آن باید اسباب و لوازم حضور زنان در کارهای تخصصی بانوان فراهم شود.
‎مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به کمبود پزشک و پرستار زن خاطرنشان کرد: به وزیر علوم هم در جلسه‌ای تذکر دادم که کشور ما انگار در برخی مسائل دارای سرپرست و متولی نیست. نباید اینجور باشد که دختران رشته‌های مهندسی معدن بروند اما کمبود پزشک و پرستار زن داشته باشیم. معدن جای مناسبی برای کار بانوان نیست و حضور دختران در این رشته‌ها برخلاف اسلام است.
‎طباطبایی‌نژاد افزود: معنی اینکه از دختران ما عکس منتشر می‌شود که راننده تریلی و کامیون هستند، این است که هنوز ته دل ما آمریکایی است و هنوز مسلمان واقعی نشده‌ایم. شاه هم می‌گفت رسیدن به دروازه تمدن از طریق نامستوری و برهنگی زنان و دختران میسر می‌شود.
‎وی با تأکید بر لزوم حل معضل بیکاری از طریق اولویت‌بخشی به اشتغال مردان تصریح کرد: باید زنان بدانند که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های آنان خانه‌داری است. متأسفانه برخی فکر می‌کنند خانه‌داری اشتباه است. زنانی هستند که در یک اداره مشغول فعالیت‌های خدماتی هستند ولی کارهای خانه خود را انجام نمی‌دهند. حمایت از ازدواج و مبارزه با طلاق از طریق اشتغال مردان تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
‎وی پولدارشدن زنان را یکی دیگر از عوامل طلاق و عدم تمایل به ازدواج دانست و اظهار کرد: مهریه‌های زیاد یکی از علت‌های طلاق در جامعه است. روحیه زن و مرد بسیار متفاوت است. مهریه‌های بالا موجب گرایش زنان به طلاق خواهد شد. برخی به علت اینکه به عاقبت کار خود فکر نمی‌کنند درخواست طلاق می‌دهند و با گرفتن مهریه به صورت جدا زندگی می‌کنند و حاصل این کار فساد خواهد بود.
‎امام جمعه اصفهان در ادامه اظهار کرد: بانوان هم می‌توانند فساد را بسیار بیشتر از مردان در جامعه گسترش دهند و هم می‌توانند نقش به‌سزایی در گسترش معروفات و معارف دینی در جامعه داشته باشند و علت اینکه تأکید داریم بانوان وارد حوزه علمیه شوند همین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال