‎گزارشی از آخرین وضعیت هفده فعال مدنی بازداشت شده در تهران

پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۲۵-IranSOS- امروز و در پی مراجعه خانواده های فعالین مدنی بازداشت شده روزهای اخیر در تهران به زندان و دادسرای اوین، به ایشان گفته شد که روز شنبه برای تعیین تکلیف اکثریت بازداشت شدگان به دادسرای اوین مراجعه کنند و همچنان از هاشم زینالی و رضا ملک خبری در دست نیست. در حال حاضر هویت ۱۷ فعال مدنی بازداشت شده در روزهای اخیر، محرز شده است.

به گزارش هرانا، امروز و در پی مراجعه خانواده های فعالین مدنی بازداشت شدگان روزهای اخیر در تهران به زندان و دادسرای اوین، به اکثریت این خانواده ها گفته شد که روز شنبه برای تعیین تکلیف وضعیت عضو بازداشت شده خانواده خود مراجعه کنند. این مسئله شامل حال سیمین عیوض زاده، هاشم زینالی و رضا ملک نشده و همچنان از محل بازداشت و وضعیت هاشم زینالی و رضا ملک خبری در دست نیست.
‎گفتنی است که پس از مراجعه خانواده های بازداشت شدگان به حاجیلو، دادیار ناظر زندان اوین وی اعلام کرده که این بازداشت ها به او ارتباطی ندارد و از اسامی بازداشت شدگان و ارگان بازداشت کننده نیز بی اطلاع است.
‎لازم به ذکر است که پیشتر به خانواده های بازداشت شدگان اعلام شده بود که امروز، چهارشنبه برای تعیین تکلیف وضعیت اعضای بازداشت شده خانواده خود مراجعه کنند.
‎همچنین از وضعیت فعالین مدنی بازداشت شده و محبوس در بند هشت اوین خبر می رسد که محسن شجاع در اعتراض به انتقال زنان بازداشت شده به زندان قرچک ورامین اعلام اعتصاب غذا کرده است. همچنین داود نعمتی نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل شده است.
‎اسامی فعالان مدنی که روز گذشته به بند هشت اوین منتقل شدند عبارت است از: اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب، داود (هوشنگ) نعمتی، محسن شجاع، احسان خیبر، مسعود حمیدی، علی بابایی، محسن حاصلی، اسماعیل حسینی، عبدالعظیم اروجی، ارشیا رحمتی، حامد گودرزی و ابراهیم زاده.
‎جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر، روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران، نبش خیابان گاندی، گرد هم جمع می‌شوند. آن‌ها روزهای شنبه هم با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شوند.
‎تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی معترض که در این تجمعات شرکت می‌کنند، صبح روز شنبه ۳۰ آبان، در مقابل زندان اوین بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلفی منتقل شدند و تعدادی نیز در مقابل ساختمان دنا بازداشت شدند.
‎هاشم زینالی، پدر سعید زینالی، دانشجویی که از ۱۸ تیر ۷۸ مفقود شده است، سیمین عیوض‌زاده، مادر امید علی‌شناس، زندانی سیاسی، رضا ملک، زندانی سیاسی سابق، محسن شجاع و تعدادی از شاگردان محمد‌علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه در میان کسانی بودند که روز شنبه بازداشت‌ شدند.
‎هاشم زینالی و رضا ملک توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. اما مکان نگهداری ایشان و اتهامات انتسابی اطلاعی در دست نیست.
‎داود نعمتی و زرتشت احمدی راغب نیز صبح دوم آذرماه در تجمعی مدنی مقابل ساختمان لاستیک دنا بازداشت شده اند. گفته شده است که “فریده مرادخانی” نیز روز دوشنبه بازداشت شده که هنوز از سوی منبع معتبری تأیید نشده است.
‎سیمین عیوض زاده، شروین یمنی و لیلا پورغفاری نیز که روز شنبه بازداشت شدند در زندان قرچک ورامین اعلام اعتصاب غذا کرده بودند. اتهام تفهیم شده به ایشان “اخلال در نظم عمومی از طریق حمایت از سرکرده عرفان حلقه” است. این در حالی است که سیمین عیوض زاده در اعتراض به تداوم بازداشت فرزندش “امید علی شناس” اقدام به شرکت در تجمعات مدنی کرده بود. متهمین گفته اند که به اجبار و بدون هیچ سوال و جوابی برگه ای که حاوی این اتهام بوده را امضا کرده اند.
‎محمد نوری زاد نیز صبحگاه دوم آذر ماه بازداشت شده بود که نیمه شب آزاد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال