‎بخشش و گذشت از قصاص پس از ۱۳ سال

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۴-IranSOS- با بخشش و گذشت خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص و پرداخت دیه، متهم پس از ۱۳سال تحمل حبس، از مرگ رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، روز یک شنبه “حسین ـ م” که در سال ۸۱ در یک نزاع دسته جمعی در شهرستان بسطام از توابع “استان سمنان”، جوان دیگری را به قتل رسانده بود، ازسوی دادگاه بسطام به قصاص نفس محکوم شد و از سوی دیوان عالی کشور نیز تایید شد و از آن زمان تا کنون در زندان بسر برده است.

در این چند سال تلاش های فراوانی از سوی گروه های مختلف، معتمدین محلی و برخی مسئولین اداری از طریق مراجعات فراوان به خانواده مقتول و تقاضای گذشت صورت گرفت،اما با موافقت اولیا دم مواجه نشد.
‎با این که اولیا دم بر قصاص نفس مجرم تاکید داشتند، مراجعات مکرر فرزند کوچک این زندانی به زندان، تلاش های مسئولین و خیرین را وارد مرجله جدیدی کرد.
‎این زندانی دختر ۱۳ ساله ای دارد که از زمان تولد سایه پدر را بر سر خود ندیده است.
‎این دختر در مراجعات مکرری که به مسوولان زندان داشته، آزادی پدرش را از مسوولان زندان مطالبه می کرده که همین امر موجی از شور و احساس را در مسوولان برانگیخته تا حد ممکن در این جهت گام بردارند.
‎این تلاش خستگی ناپذیر موجب جلب توجه رئیس زندان شاهرود و ایجاد انگیزه جهت تلاش مضاعف در اخذ رضایت اولیای دم می گردد، و یک گروه کاری متشکل از خیرین شاهرودی و معتمدین بسطامی با جدیت به پیگیری جهت جلب رضایت مشغول شدند.
‎به گفته کهربایی رییس زندان شاهرود، در این راه گروهی از خیرین شاهرود و معتمدین بسطام نیز از ۸ ماه پیش شبانه روز تلاش کردند.
‎وی افزود: “با اینکه بیش از ۲۰ نشست با خانواده مقتول در مکانهای گوناگون و با حضور افراد مختلف برگزار شد، اولیای دم همچنان بر نظر خود مبنی بر اجرای حکم قصاص اصرار داشتند. تا اینکه سرانجام اجرای حکم توسط رییس دادگاه بسطام به زندان، سازمانهای ذیربط و خانواده مقتول اعلام و ابلاغ می گردد.”
‎وی گفت: “خوشبختانه در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به اجرای حکم قصاص، گروه کاری مذکور ناامید نشده و پس از نشستی طولانی با خانواده اولیای دم، آخرین پیشنهاد رئیس زندان مبنی بر رضایت و پرداخت دیه، مورد موافقت اولیای دم قرار گرفت و اجرای حکم متوقف شد.”
‎به گفته رییس زندان شاهرود، خانواده اولیای دم شامل پدر، مادر و برادران مقتول در تصمیمی خداپسندانه و قابل تحسین، از اجرای قصاص نفس گذشتند و شادمانی و سایه پدر را به دختر نوجوان وی هدیه دادند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال