‎سردبیران آمریکایی: روزنامه‌نگاری جرم نیست، جیسون رضاییان باید آزاد شود

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۹-IranSOS- بیست و پنج نفر از سردبیران و مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا، خواستار پیگیری آزادی جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست شدند. به گزارش هرانا به نقل از بی بی سی، در این نامه که روز جمعه “هشتم ژانویه – ۱۸ دی” در اختیار خبرنگاران قرار گرفته آمده است که”روزنامه‌نگاری جرم نیست. اما با این حال، جیسون رضاییان از ژوئیه سال ۲۰۱۴ تا امروز به علت انجام همین کار در ایران زندانی است. ایران هیچ‌گاه مدرکی برای توجیه علت در زندان نگهداشتن آقای رضاییان ارایه نکرده است.”

در میان امضاءکنندگان این نامه اسامی چون استفان آدلر، سردبیر خبرگزاری رویترز، جان میکلیتویت، سردبیر بلومبرگ، دیوید رمنیک، از سردبیران نیویورکر و جف زاکر، رئیس بخش جهانی سی.ان.ان به چشم می‌خورد.
‎امضاءکنندگان از جان کری، وزیر خارجه خواسته‌اند به تلاش‌های خود برای آزادی جیسون رضاییان ادامه دهد و اکنون که میان تهران و واشنگتن بر سر انجام برجام، مراوداتی در حال شکل‌گیری است، از این فرصت برای آزادسازی جیسون رضاییان سود جوید.
‎همزمان سردبیران آمریکایی در این نامه از ایران خواسته‌اند به روزنامه‌نگاری مستقل تحت عنوان یک رکن اساسی تامین حقوق‌بشر احترام بگذارد و آقای رضاییان را آزاد کند.
‎جیسون رضاییان که یک آمریکایی ایرانی‌تبار است و تابعیت هر دو کشور را دارد از بیش از ۵۰۰ روز پیش به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده است.
‎مقام‌های قضایی ایران ماه گذشته محکومیت حبس آقای رضاییان را تایید کردند اما از مدت آن خبر ندادند.
‎دو هفته پیش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست خبر داد که به جیسون رضاییان اجازه داده شده روز کریسمس با همسر و مادرش ملاقات کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال