‎گزارش‌گران بدون مرز زندانی کردن میثم محمدی را محکوم کرد

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۱۲-IranSOS- گزارش گران بدون مرز زندانی کردن میثم محمدی، روزنامه‌نگار و دبیر سابق سرویس سیاسی روزنامه‌ی کلمه سبز، را محکوم کرد. به گزارش هرانا به نقل از گزارش گران بدون مرز، گزارش‌گران بدون مرز (RSF) زندانی کردن “میثم محمدی” دبیر سرویس سیاسی روزنامه توقیف شده کلمه سبز و همکار سایت بنیاد بهشتی، را در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۴ محکوم کرد.

این روز‌نامه‌نگار به همراه همکار دیگری در تاریخ ٢٣ بهمن ١٣٨٨ در تهران بازداشت شد، که هر دو پس از دو ماه با سپردن وثیقه آزاد شدند.
‎وی در تاریخ ١٧ اردیبهشت ١٣٩١ از سوی دادگاه انقلاب تهران به چهار سال زندان و همچنین پنج سال ممنوعیت هرگونه فعالیت روزنامه نگاری و فعالیت سیاسی، محکوم شد.
‎از تاریخ ۵ اسفند ١٣٨٩ میرحسین موسوی نخست وزیر سابق جمهوری اسلامی، و صاحب امتیاز روزنامه‌ی توقیف شده کلمه سبز، همسرش زهرا رهنورد، روشنفکر و نویسنده و مهدی کروبی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی، در بازداشت خانگی غیر قانونی و خودسرانه‌ی بسر می‌برند.
‎رهبران جنبش اعتراضی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد که نظام از آن‌ها به عنوان “سران فتنه” نام می برد، با آنکه از وضعیت جسمی مساعدی برخودار نیستند و از همه حقوق خود محروم شده‌اند.
‎لازم به ذکر است که میثم محمدی هم‌ اینک در بند هشت اوین زندانی است. بند هشت “بدترین بند زندان اوین” و  “تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین” توصیف شده است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال