‎مرگ ۷ هزار و ۳۷۸ نفر بر اثر ابتلا به ایدز در ایران

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۱۷-IranSOS- سخنگوی وزارت بهداشت گفت که تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر حامل ویروس HIV در کشور شناسایی شده، از این میان ۷ هزار و ۳۷۸ نفر فوت شده‌اند و همچنین در حال حاضر ۹ هزار و ۳۹۴ نفر در مرحله بالینی و تحت درمان هستند. به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت به ارائه آماری از ابتلا به ایدز در کشور پرداخت و افزود: “تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر حامل ویروس HIV در کشور شناسایی شده‌اند که از این میان ۷ هزار و ۳۷۸ نفر فوت شده‌اند و همچنین در حال حاضر ۹ هزار و ۳۹۴ نفر در مرحله بالینی و تحت درمان هستند”.

آقاجانی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در واکنش به برخی اظهارات مبنی براینکه طرح تحول سلامت حرکت پوپولیستی دولت یازدهم بوده و مردم به دلیل بی‌اطلاعی از این طرح رضایت دارند، گفت: “برای جراحی قلب باز  پیش از اجرای طرح تحول در بیمارستان‌ها ۴ و نیم میلیون تومان پول گرفته می‌شد، این درحالی است که در حال حاضر تنها ۴۵۰ هزار تومان پول گرفته می‌شود”.
‎وی با بیان این مطلب که رضایت ۸۶ درصدی مردم از طرح تحول سلامت از روی اطلاع است، خاطرنشان کرد: “وضعیت بیمارستان‌ها قبل و بعداز اجرای طرح تحول قابل مقایسه نیست، در حال حاضر دو میلیون مترمربع از بیمارستان‌ها در حال بازسازی هستند که ۷۳ درصد آن به اتمام رسیده است. همچنین امروز ۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص تمام وقت شده‌اند و آرزوی‌های نظام سلامت در حال تحقق است. در گذشته قریب به ۱۰۰ درصد بیماران در بیمارستان‌های وزارت بهداشت حداقل یکبار برای دریافت خدمات به بیرون از بیمارستان‌ها می‌رفتند که با امکانات ایجاد شده، اکنون خدمات‌دهی در داخل بیمارستان انجام می‌شود”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال