‎سن اعتیاد به ۱۲ سال کاهش یافته است

‎چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۲۴-IranSOS- رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت که سن اعتیاد تا ۱۲ سال پایین آمده است. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، حسین لامی زاده اظهار کرد: “در خانواده هایی که والدین مبتلا به اعتیاد هستند فرزندان از دوران کودکی در معرض خطر قرار دارند”. وی افزود: “به علت پایین آمدن سن اعتیاد باید آموزش را از مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم و چاره ای جز انجام اقدامات فرهنگی وجود ندارد”.

وی گفت: “با وجود تمام تلاش های دستگاه های ذیربط در حوزه پیشگیری و کنترل اعتیاد اما در این حوزه باید کار بیشتری انجام شود”.
‎لامی زاده تصریح کرد: “کنترل تعداد معتادان نیز دچار مشکل شده و به جای ثابت ماندن افزایش یافته است که در این زمینه استفاده از ابزارهای کار در زمینه درمان، نیروی انسانی و تجهیزات می تواند موثر باشد”.
‎رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان ادامه داد: “تمامی مسئولان، معلمان، استادان، دانشگاه ها و خانواده ها باید با مواد مخدر و مضرات آن آشنا باشند تا بتوانند فرزندان خود را آگاه کنند”.
‎وی اضافه کرد: “باید به سمتی برویم که آگاهی بخشی در خصوص اعتیاد به ویژه برای جوانان افزایش یابد”.
‎رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: “نقشه خطر پذیری در آموزش و پرورش تهیه شده است که نقاط بحرانی در شهرستان ها و مدارس مشخص شود”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال