‎دو زندانی مالی به جرم حمایت از زندانیان سیاسی تنبیه شدند

چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۲۴-IranSOS- دو تن از زندانیان با جرائم مالی که در جریان درگیری در بند هفت از زندانیان سیاسی حمایت کرده بودند، از این بند به صورت تنبیهی منتقل شدند. یکی از زندانیان به زندان فشافویه و دیگری به سالن دو بند هفت منتقل شده است. به گزارش هرانا، چهارشنبه شب ۲۱ بهمن، تعدادی از زندانیان مالی همزمان با سالگرد انقلاب ۵۷  اقدام به سر دادن شعارهایی تحریک‌آمیز با اشاره به زندانیان سیاسی کرده بودند که با واکنش زندانیان سیاسی روبرو شده بود.

این زندانیان به گونه ای تحریک آمیز اقدام به سر دادن شعارهایی مانند «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» کرده بودند و پس از اعتراض زندانیان سیاسی به آنها حمله کردند.
‎زندانیان مالی مذکور عمدتا از زندانیان پرونده ی اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی اند که به گفته زندانیان سیاسی، نفوذ زیادی در زندان دارند و مرتبا در جهت ایجاد مشکل برای زندانیان سیاسی اقدام می کنند.
‎به گفته زندانیان، این محکومین مالی سابقه باجگیری و اعمال غیرقانونی نسبت به سایر زندانیان مالی را نیز دارند و تعداد زیادی از زندانیان مالی این بند نیز در این درگیری از زندانیان سیاسی حمایت کرده اند.
‎حمله و آزار و اذیت زندانیان سیاسی از طرف زندانیان غیرسیاسی و مالی در زندان اوین، پیش از این نیز سابقه داشته و مسئولین قضایی و زندان با وجود اعتراضات زندانیان تا کنون به آن رسیدگی نکرده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال