‎پدر سیامک نمازی زندانی ایرانی-امریکایی در تهران بازداشت شد

پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۲۵-IranSOS- خانواده سیامک نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی که در بند سپاه اوین زندانی است، از بازداشت باقر نمازی، پدر ۸۰ ساله او در تهران خبر داده‌اند. به گزارش هرانا به نقل از بی بی سی، اِفی نمازی، مادر سیامک نمازی، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که همسرش (باقر نمازی) دوشنبه شب، سوم اسفند (۲۲ فوریه) دستگیر شده است.

خانم نمازی می‌گوید تا آنجا که اطلاع پیدا کرده، همسرش به زندان اوین تهران منتقل شده است.
‎او دستگیری باقر نمازی را خبری “حیرت‌آور و غم‌انگیز” خوانده و نوشته زندانی شدن هم‌زمان پسر و همسرش “کابوسی است که قابل توصیف نیست”.
‎به نوشته همسر باقر نمازی، او از مشکل جدی قلبی و بیماری‌های دیگر رنج می‌برد و نیاز به دارو و رسیدگی دارد.
‎سیامک نمازی، مدیر ایرانی-آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، چهار ماه پیش بعد از سفر ایران بازداشت شد.
‎ایران تاکنون اتهام آقای نمازی را اعلام نکرده است و محمود علیزاده طباطبایی، وکیل او هم گفته است که قوه قضاییه هنوز به او اجازه ملاقات با موکلش را نداده است. به گفته آقای طباطبایی آقای نمازی هم‌سلول عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی در ایران بوده است.
‎بنا بر گزارش‌ها، سیامک نمازی در زندان اعتصاب غذا کرده بود، اما مادر او روز یکشنبه دوم اسفند در صفحه فیس‌بوک خود از تماس تلفنی پسرش از زندان و پایان اعتصاب غذای او خبر داده بود.
‎سیامک نمازی که در ایران متولد شده در ایالات متحده تحصیل کرده است. او در سال ۲۰۰۷ در مجمع اقتصاد جهانی به عنوان “رهبری جوان در سطح جهانی” شناخته شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال