‎هشدار عفو بین الملل در مورد اعدام قریب الوقوع هیمن اورامی نژاد

جمعه ۰۶ فروردین ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۳-۲۵-IranSOS- سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای نسبت به اعدام قریب الوقوع «هیمن اورامی نژاد» که به ارتکاب قتل عمد در نوجوانی به اعدام محکوم شده است هشدار داد و خواستار توقف این حکم شد. به گزارش هرانا، سازمان عفو بین الملل خواستار توقف حکم اعدام کودک-مجرم هیمن اورامی نژاد شد که چندی پیش حکمش در دیوان عالی کشور تایید شده بود و به او اطلاع داده اند بعد از ۱۳ فروردین حکمش اجرا خواهد شد.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است: “به هیمن اورامی نژاد، مرد جوان ایرانی در صف اعدام برای جرمی که در کودکی مرتکب شده، گفته شده است که به زودی بعد از ۱ آوریل وقتی که تعطیلات ۱۳ روزه سال نو ایران تمام می شود اعدام خواهد شد.”
‎در این بیانیه تاکید شده است: “هیمن اورامی نژاد در آگوست ۲۰۱۲ در سن ۱۷ بعد از یک دعوای منجر به فوت پسر دیگری از طریق چاقو زدن محاکمه و به اعدام محکوم شد. وی در آن زمان ۱۷ سال داشت و هم اکنون ۲۱ ساله و در زندان سنندج در غرب استان کردستان منتظر اعدام است. به او گفته شده است که به زودی بعد از ۱ آوریل وقتی که تعطیلات ۱۳ روزه سال نو ایران تمام می شود اعدام خواهد شد.”
‎سازمان عفو بین الملل ضمن «ناعادلانه خواندن دادگاه وی بدون حضور وکیل» و اشاره به اینکه اعتراف به قتل در حین بازجویی در پلیس آگاهی و احتمالا زیر شکنجه بوده است، خواستار توقف بلادرنگ این حکم شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال