‎آزادی نازک افشار از زندان اوین با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی

یکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۲۴-IranSOS- نازک افشار با وثیقه پانصد میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین آزاد شد. به گزارش هرانا به نقل از میزان، نازک افشار زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین که به شش سال حبس تعزیری محکوم شده، با وثیقه پانصد میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

نازک افشار، کارمند ایرانی‌الاصل سفارت فرانسه ابتدای اسفند ماه سال گذشته هنگام ورود به ایران، در فرودگاه امام بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود، وی در این مدت دو بار برای بازجویی به مدت چند روز از بند عمومی به بند انفرادی سپاه منتقل و در نهایت در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
‎این کارمند وزارت خارجه فرانسه برای دیدار مادر مریض احوال خود که پزشکان از درمان وی قطع امید کرده بودند به ایران سفر کرده اما خودش نیز از بیماری خاصی رنج می‌برد و هنگام انتقال به زندان اوین جلوی در اوین دچار تشنج شده، از حال رفته و بر زمین افتاده است. او به دلیل همین بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد.
‎نازک افشار پیش از این در تابستان سال ۸۸ نیز به دلیل اشتغال در بخش فرهنگی سفارت فرانسه بازداشت و پس از مدتی آزاد شده و به فرانسه بازگشته بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال