‎بلاتکلیفی یک شهروند کرد که به اعدام محکوم شده

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – منصور آروند شهروند مهابادی که به اعدام محکوم شده در انتظار رای دیوان عالی کشور بسر می‌برد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منصور آروند که در خرداد ماه سال ۱۳۹۰ در منزل مسکونی خود بازداشت شد، به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از گروههای کردی معاند نظام در شهریور ماه ۱۳۹۱ به اعدام محکوم شد.

پرونده این زندانی سیاسی کرد پس از اعتراض به دیوان عالی کشور ارجاع شد و تاکنون پاسخی در این زمینه از سوی این مرجع قضایی به وی یا خانوده‌اش داده نشده است.
‎برادر منصور آروند به گزارش هرانا گفت: “منصور از حق داشتن وکیل محروم بوده است و دادگاه وی منصفانه برگزار نشد. وی در مدت بازداشت مورد شکنجه جهت اخذ اعتراف قرار گرفته و دندانهای‌اش بشدت آسیب دیده است. این مسئله در فیلمی که پرس تی‌وی (شبکه برون مرزی جمهوری اسلامی) از برادرم نشان داد به روشنی دیده می‌شود. همچنین یکی از همبندیان برادرم که آزاد شده به ما گفته ناخن‌های پای وی را برای اخذ اعتراف کشیده‌اند.”
‎برادر منصور آروند در ادامه گفت: “برادرم از مشکلات شدید کلیه رنج می‌برد. این مشکلات از زمان بازداشت وی بروز کرده و احتمال دارد بر اثر ضرب و شتم شدید پدید آمده باشد. کلیه‌های وی اکنون عفونی شده و مسئولین از اعزام منصور به درمان‌گاه‌های خارج زندان سرباز می‌زنند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال