اعلام آمادگی۶ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برای خرید ارج

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۶-۱۴-IranSOS- محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در خصوص تعطیلی کارخانه ارج یادآور شد: دولت در حال فعال کردن ۷۵۰۰ واحد تولیدی است. کارخانه ارج هم مربوط به بانک ملی است و می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان قرار است میان واحدهای تولیدی توزیع شود، عنوان کرد: بانک‌ها باید واحدهای تولیدی خود را واگذار کنند. شش خریدار داخلی و یک خریدار خارجی برای خرید ارج اعلام آمادگی کردند.

شرکت خارجی خواهان خرید ارج، ترکیه‌ای است

نوبخت در پاسخ به این سوال که ارزشگذاری ارج به چه اندازه است و شرکت خارجی از کدام کشور است؟ تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در واحدهای تولیدی داخلی بلامانع است. همه تلاش این است که اجازه ندهیم این سرمایه‌گذاری‌ها به واردات کالای خارجی بینجامد. تلاش این است تا ضمن استفاده از فناوری‌های روز محصولات را به خارج عرضه کنیم و بازار برای محصولات فراهم کنیم که برای خودرو این کار صورت گرفته است. برای ارج هم سیاست ما همین است. اگر یک کارخانه نتواند با شرایط روز رقابت کند منحنی افول را طی می‌کند. اینجا مدیران باید با تغییر سیاست‌ها اقدام کنند

او با بیان اینکه شرکت خارجی خواهان خرید ارج، ترکیه‌ای است، خاطرنشان کرد: البته تعدادی از سرمایه‌گذاران ایرانی هم مایل به خریداری این واحد تولیدی هستند.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال