عیسی سحرخیز به سه سال حبس محکوم شد

 سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۸-۰۹-IranSOS- علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیز گفت که موکلم به دلیل توهین به مسوولان عالی نظام و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده است. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی اظهار کرد: “موکلم سه پرونده دارد؛  پرونده اول با اتهام نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شد ولی هنوز رای صادر نشده است. پرونده دوم موکلم با اتهام توهین به رییس قوه قضاییه در شعبه  ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت بود که به دلیل صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادگاه، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد زیرا اتهام موکلم طبق قانون جدید جرم سیاسی،  از مصادیق جرم سیاسی تلقی شده است. پرونده سوم موکلم با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام بود که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به آن رسیدگی کرد و روز گذشته رای این پرونده  صادر و به من ابلاغ شد”.

وی در سوم خردادماه گفته بود: “موکلم سه پرونده دارد که یکی از این پروندهها مربوط به جرایم امنیتی بوده و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد؛ البته وقت رسیدگی به آن تجدید شده و وقت جدید نیز هنوز ابلاغ نشده است”.

وی با بیان اینکه «موکلم دو پرونده دیگر در دادگاه کارکنان دولت دارد»، گفت: “یکی از این پرونده ها مربوط به توهین به مقامات بوده و در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت است و ۱۸ خرداد ماه برای رسیدگی به آن تعیین شده است . پرونده دیگر نیز با عنوان اتهامی نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت مطرح است و ۲۳ خردادماه برای رسیدگی به آن تعیین شده استطبق قانون دو پرونده موکلم باید تجمیع و در یک پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد، اما به دو شعبه جداگانه ارسال شده که باید درخواست تجمیع دهیم”. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال