انتقال مجدد به انفرادی و اعدام یک زندانی در زندان مرکزی تبریز

چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۱۲-۲۸-IranSOS- صبح روز جاری یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان مرکزی تبریز به دار آویخته شد. این زندانی که روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بود، پس از چند ساعت با عنوان «توقف حکم» به بند بازگردانده شد اما صبح امروز بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شد و حکم وی به اجرا درآمد.

به گزارش هرانا، ساعت ۹:۳۰ صبح امروز هشتم دی ماه، یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان مرکزی تبریز به دار آویخته شد.

هویت و جزئیات پرونده این زندانی که توسط هرانا احراز شده به شرح زیر است:

«رشید جوادی، اهل جلفا متولد ۱۳۴۸ متهم به حمل و نگهداری ۱۰۶ گرم هروئین و محکوم به اعدام»

این زندانی که روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بود، پس از چند ساعت با عنوان «توقف حکم» به بند بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “دیروز ساعت ۶ صبح به انفرادی منتقل شده بود اما ساعت ۱۰ صبح به بند بازگشت و گفتند توقف حکم خورده است. اما امروز دوباره به انفرادی منتقل و حکمش اجرا شد. گویا او را زجرکش کردند. ضمن اینکه پرونده او نیز سنگین نبود.”

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال