شناسایی ۱۵ هزار و ۲۴۳ بیسواد در چهارمحال و بختیاری

چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۱۲-۲۸-IranSOS- معاون نهضت سوادآموزی چهارمحال وبختیاری از شناسایی ۱۵ هزار و ۲۴۳ بی‌سواد در چهارمحال و بختیاری طی سال جاری خبر داد. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، مرتضی ارشادی هشتم دی‌ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: “امسال بیش از ۶۰ در صد روستاییان بی‌سواد شناسایی شدند و تحت پوشش تحصیلی قرار خواهند گرفت”.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵ هزار و ۲۴۳ بی‌سواد در استان، تصریح کرد: “اسامی این افراد در اختیار اعضای شورای پشتیبانی قرار گرفت تا فرآیند جذب صورت پذیرد”.

معاون نهضت سوادآموزی استان درصد پوشش تحصیلی در استان را ۹۹.۶۸ در صد اعلام کرد و گفت: “درصد بالای پوشش تحصیلی و همچنین توجه به اولیا بی‌سواد از جمله رویکردهای خاص و نقاط قوت عملکرد حوزه سوادآموزی در سال جاری است”.

وی از اعطای بن ده میلیون ریالیبه ازای پاداش سوادآموزی به بی‌سوادان هفت استان کشور خبر داد و گفت: “۱۰ هزار بن پاداش سوادآموزی به سوادآموزان این استان‌ها اعطا خواهد شد که از این تعداد چهار هزار و ۵۷۸ بن مختص بی‌سوادان استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود”.

ارشادی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، تصریح کرد: “امسال در سالروز سوادآموزی فعالیت‌هایی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی و انشاء نویسی، دیدار و تکریم خانواده شهدا و تهیه تیزر تبلیغاتی با موضوع سوادآموزی انجام خواهد شد”.

وی با اشاره به اینکه لیست افراد دریافت‌کننده بن بی سوادی به همراه بن در اختیار روسای ادارات سوادآموزی مناطق مختلف استان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: “سوادآموزان تا پایان آبان‌ماه سال ۹۶ فرصت دارند در آزمون پایانی شرکت کنند و پس از قبولی و دریافت گواهینامه بن به آن‌ها اعطا می‌شود”.

معاون سوادآموزی استان در پایان خاطرنشان کرد: “افرادی که با حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم به صورت آزاد با طرف‌های قرارداد نهضت سوادآموزی همکاری کنند استفاده از مزایای بیمه برای آن‌‎ها امکان‌پذیر است”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال