با رضایت اولیای دم؛ نجات یک زندانی از اعدام در پای چوبه دار در بجنورد

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۱-۰۳-IranSOS- صبح روز جاری با رضایت اولیای دم یک زندانی متهم به قتل در زندان بجنورد در خراسان شمالی، پای چوبه دار بخشیده شد و از اعدام نجات یافت. به گزارش هرانا به نقل از اداره کل زندانهای استان خراسان شمالی، در یک صبح زمستانی سرد شکات پرونده جوانی که در شش سال پیش مرتکب قتلی عمد شده بود و با حکم قضایی به قصاص نفس محکوم گردیده بود جهت اجرای حکم در محل زندان بجنورد حضور یافتند.

امروز برای این زندانی وبرای مسؤلین زندان روزی متفاوت بود. سردی جو حاکم بر مجموعه بر سرمای زمستان افزوده شده بود.مسؤلین قضایی و اجرایی جهت اجرای حکم در محوطه زندان بجنورد حضور یافتند.

مدیر کل زندانهای استان نیز به همراه دادستان مرکز استان و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف نیز حاضر شدند تا آخرین تلاش ها را در باب رضایت از اولیاء دم انجام دهند.

مسؤلین و تیم مددکاری زندان در تکاپو بودند، زمان باقی مانده به پایان نزدیک می شد اما خانواده مقتول اصرار بر اجرای حکم داشتند.

تشریفات فانونی انجام و متهم به قتل پای چوبه دار قرار گرفت. مدیر کل زندانها و دادستان مرکز استان و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین ومددکاران همچنان در آخرین لحظات تلاش میکردند که ناگهان نیت خیرخواهانه این افراد جواب داد واولیاء دم در کمال متانت وبزرگواری قاتل فرزند خود را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

پژمان پروین مدیر کل زندانها واقدامات تأمینی وتربیتی خراسان شمالی در حاشیه این اقدام خیر خواهانه، عفو و گذشت را از جمله خصایص بارز ایرانیان دانست واعلام داشت باید فرهنگ عفو وگذشت در جامعه نهادینه گردد. وی تلاش واحدهای مددکاری زندانها را در راستای أخذ رضایت از شکات در راستای اقدامات تأمینی وحمایتی دانست واعلام نمود: “هرساله تعداد زیادی از زندانیان به واسطه أخذ رضایت از شکات توسط مددکاران اجتماعی از زندانها آزاد می شوند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال