آخرین وضعیت طرح تعدیل مجازات اعدام در جرایم موادمخدر

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۲-۰۴-IranSOS معاون حقوقی قوه‌ قضاییه اظهار کرد “طرحی که هم اکنون در مجلس مطرح است را بررسی و نظرات‌مان را به کمیسیون قضایی اعلام کردیم و اکنون منتظریم ببینیم نمایندگان مجلس چه تصمیمی می‌گیرند”. وی افزود “پیشنهاد اصلی ما این بود که تمام قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شود و فقط بحث مجازات اعدام دیده نشود”.

به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله خداییان در پاسخ به این سوال که چندی پیش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفته بود قوه‌ قضاییه در ارتباط با طرح تعدیل مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر از مجلس مهلت خواسته تا نظرات خود را اعلام کند اظهار کرد: “طرحی که هم اکنون در مجلس مطرح است را بررسی و نظرات‌مان را به کمیسیون قضایی اعلام کردیم و اکنون منتظریم ببینیم نمایندگان مجلس چه تصمیمی می‌گیرند”.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه قضایی با طرح تعدیل مجازات جرایم مواد مخدر با کیفیت فعلی موافق است یا خیر گفت: “خیر؛ پیشنهاد اصلی ما این بود که تمام قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شود و فقط بحث مجازات اعدام دیده نشود”.

خداییان اضافه کرد: اقداماتی که جنبه پیشگیرانه دارد، راه‌های جلوگیری از فرار مجرمان و اقدامات موثر در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور باید در این طرح دیده شود؛ به‌عبارت دیگر هم اقدامات پیشگیرانه و هم مجازات‌ها، مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

به گفته این مقام قضایی، متاسفانه نمایندگان مجلس عجله کردند و فقط قسمت مربوط به اعدام و حبس ابد را دیدند.

معاون حقوقی قوه‌ قضاییه یادآور شد: “ما فعلاً نظرات اصلاحی خود را به کمیسیون قضایی مجلس ابلاغ کرده‌ایم اما معتقدیم اصلاح کل قانون باید در دستور کار قرار گیرد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال