نقض حکم اعدام هفت متهم امنیتی در دیوانعالی کشور

یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶–IranSOS حکم اعدام هفت زندانی امنیتی با اتهام محاربه که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده بود، در دیوانعالی کشور نقض شد. به گفته وکیل این پرونده، در حال حاضر پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است. آقای علیزاده ابراز امیدواری کرد که در جلسه رسیدگی به اتهامات این پرونده، متهمان از اعدام نجات یابند.

به گزارش هرانا به نقل از انصاف نیوز، علیزاده طباطبایی از نقض حکم اعدام هفت متهم ترور ملا عبدالرحیم تینا خبر داد.

وی گفت: “هفت متهم ترور ملا تینا با اتهام محاربه محکوم به اعدام شده بودند در صورتی که جرمشان محاربه نبود. این هفت نفر در مهاباد دستگیر شده بودند. اتهام اصلی آنها، قتل یک روحانی اهل تسنن «ملا تینا» به دلیل اختلاف نظر بود و این قتل را به این هفت نفر منتسب کرده بودند ولی این هفت نفر مدعی بودند که کار آنها نیست. در نهایت حکم اعدام آنها توسط آقای مقیسه صادر شد”.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: “در مراحل قبلی وکیلشان نبودم اما در مرحله ی فرجام خواهی وکالتشان را پذیرفتم. پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم اعدام نقض شد. در حال حاضر پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است. امیدواریم به زودی جلسه ی رسیدگی تعیین شود و بتوانیم این ۷ نفر را از مجازات اعدام نجات دهیم”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال