سرعت ابتلای زنان به ایدز شدت گرفته/بسیاری از قربانیان در زمان زناشویی مبتلا شده اند

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۶-۰۵-IranSOS مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سرعت ابتلای زنان به بیماری ایدز شدت گرفته است، گفت: این روند افزایشی در حالی است که بسیاری از زنان قربانی در چارچوب روابط زناشویی به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند.

شیرین احمدنیا، مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیماری ایدز به سرعت به چهارمین علت مرگ و میر در جهان امروز تبدیل شده است، گفت: به‌رغم اینکه مردان در ابتدا بیشترین قربانیان این بیماری بودند، اما اکنون شاهد آن هستیم که نرخ ابتلا به ایدز با سرعت بیشتری نزد زنان در مقایسه با مردان در حال افزایش است و این درحالی است که زنان جوان بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی در همین خصوص ادامه داد: آنچه نگرانی‌ها در مورد ایدز را در ایران بیشتر می‌کند؛ مربوط به بالارفتن تعداد موارد ابتلا از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده در مقایسه با سایر روش‌های انتقال ویروس است که ما آن را به نام موج سوم ایدز در ایران می‌شناسیم.

احمدنیا افزود: متاسفانه در میان زنان مبتلا به بیماری ایدز، نسبت قابل توجهی را افرادی تشکیل می‌دهند که در چارچوب روابط زناشویی ابتلا شده‌اند، این بدان معنا است که از طریق همسرشان و در چارچوب محیط خانواده و در نقش همسر و مادر بیمار شده‌اند.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص طرح‌های در دست اقدام برای آموزش به دانش‌آموزان جهت پیشگیری گفت: برای افزایش اطلاعات جامعه در خصوص بیماری ایدز و آگاهی طبقات مختلف در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش کلاس‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان ترتیب خواهیم داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال