هشدار سازمان محیط زیست درباره تخریب تالاب انزلی

دوشنبه ۲۲ خرداد۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۶-۱۲-IranSOS به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی در دهه گذشته تالاب بندر انزلی دچار تخریب شده است. وی گفت که به خاطر گستردگی تخریب و تصرفات موجود و همچنین وجود سازه های غیر مجاز در حاشیه های تالاب، زمان زیادی برای جبران خسارت‌های وارد شده و احیای مجدد این ثروت ملی لازم است.

به گزارش‌ هرانا به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی، احسان هادی پور درباره توضیح بیشتر این خبر گفت: “به خاطر گستردگی تخریب و تصرفات موجود و همچنین وجود سازه های غیر مجاز در حاشیه های تالاب، زمان زیادی برای جبران خسارت‌های وارد شده و احیای مجدد این ثروت ملی لازم است”.

وی به پاکسازی حاشیه تالاب و همایش دوچرخه سواری در بندرانزلی به مناسبت هفته محیط زیست اشاره کرد و افزود: “در راستای برگزاری همایش دوچرخه سواری حاضران در این مراسم از میدان شهیدان کریم بخش تا منطقه چراغ پشتان در تالاب انزلی را رکاب زده و سپس حاشیه‌های تالاب در این منطقه را از زباله پاکسازی کردند”.

براساس اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه حفاظت از محیط زیست برعهده همه مردم است و سازمان محیط زیست با تعداد نیروهای در اختیار به تنهایی قادر به حفاظت کامل از محیط زیست نبوده و نیازمند کمک همگان است.

هادی پور با اشاره به نقش پررنگ سازمان‌های مردم نهاد در کمک به حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست شهر، استان و کشور تصریح کرد: “سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بال‌های سازمان حفاظت محیط زیست  کمک‌های بسیار بزرگی به ما می‌کنند و در بسیاری از مواقع کمک حال سازمان حفاظت محیط زیست بوده و هستند”.

دام‌ها در کمین ماهیان

همچنین در خبری دیگر رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر نیز در خبری گفت: “تعداد ۳۰ رشته دام زیرآبی که توسط صیادان در مسیر رودخانه به صورت غیرمجاز نصب شده بود، جمع‌آوری شد”.

به گفته محمدپور مأمورین حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر طی یک مأموریت مشترک با نیروهای پاسگاه مرزبانی شیرمحله و مأمورین حراست دریایی چابکسر و چمخاله دامهای غیرمجاز صیادان از رودخانه های این شهرستان پاکسازی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر به دلیل صید غیرمجاز و شرایط نامساعد، تکثیر انواع ماهی در رودخانه کاهش یافته است.

بسیاری معتقدند برای جلوگیری و برخورد اصولی با پدیده صید غیرمجاز در درجه اول مجازات‌های اعمال شده باید افزایش یابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال