درگیری ساکنین یک روستا با ماموران نیروی انتظامی بخاطر حفر چاه آب ۱۳ کشته و مصدوم برجای گذاشت

سه شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۷-۱۹-IranSOS اعتراض ساکنان روستای شهرستانک از توابع جغتای به دلیل حفر چاه آب شرب در زمین‌های این روستا سبب درگیر با ماموران نیروی انتظامی شد که تاکنون یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشته است. به گزارش هرانا به نقل از فارس، شب ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ درگیری ساکنان روستای شهرستانک جغتای با ماموران نیروی انتظامی تاکنون یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

براساس پیگیری‌ها، علت اصلی این حادثه انجام عملیات آب‌رسانی به روستاهای مناطق پایین جغتای بوده است که براساس تصمیم‌گیری آب و فاضلاب برای حل مشکلات آب شرب قرار بود تا چاه آبرسانی در روستای شهرستانک انجام شود ولی طی چند روز اخیر اعتراض ساکنان این روستا را به دنبال داشته است.

دیروز پس از حضور ماموران آب و فاضلاب در روستای شهرستانک برای حفر چاه آب شرب اعتراضات ساکنان روستا منجربه تیراندازی شده که مردم با سلاح سرد به سمت ماموران نیروی انتظامی حمله کرده اند.

یک منبع آگاه اظهار داشت: “طی ۱۰ روز گذشته موضوع آبرسانی عباس‌آباد از طریق آب و فاضلاب روستایی جغتایی در دست اجرا قرار گرفت”.

وی با بیان اینکه کارشناسان آب و فاضلاب برای حفر چاه مکانی را در محدوده روستای شهرستانک جغتای انتخاب کرده‌اند، افزود: “با وجود قانونی بودن این موضوع عده‌ای از اهالی روستای شهرستانک نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند”.

این منبع آگاه ادامه داد: “چندی پیش نشست شورای تامین برای پیگیری اعتراض اهالی این روستا با حضور فرماندار جغتای برگزار شده است”.

وی با اشاره به حضور کارشناسان آب و فاضلاب خراسان رضوی برای اطلاع‌رسانی تبعات مثبت این موضوع، بیان کرد: “بزرگان و اهالی روستای شهرستانک پس از شنیدن توضیحات کارشناسان آب و فاضلاب تایید حفر چاه آب شرب در این روستا را تایید کرده بودند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال