سندیکای کارگران شرکت واحد؛ وضعیت رضا شهابی بحرانی است

پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۹-۱۴-IranSOS- رضا شهابی، فعال کارگری زندانی نزدیک به ۴۰ روز است که در زندان رجایی‌شهر دست به اعتصاب غذا زده است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور بیانیه ای وضعیت این زندانی را بحرانی خواند. متن کامل بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در مورد آخرین وضعیت رضا شهابی را در ادامه بخوانید:

 

چهارشنبه ۲۲ شهریور خانواده رضا شهابی با ایشان ملاقات حضوری داشتند، گزارش از وضعیت جسمی شهابی بسیار نگران کننده است. 

علاوه بر بی حسی سمت چپ بدن که در هفته گذشته گزارش شده بود این بی حسی افزایش یافته و از کمر به پایین ایشان سر (بی حس) شده است. علاوه بر این شهابی از سردرد و درد و سوزش معده شدیدا رنج می برد و ۱۳ کیلو وزن کم کرده است.

پزشکی قانونی پس از معاینه شهابی در زندان اعلام کرده است که مهره ها و کانال کمر ایشان عارضه جدی دارد و علایم بیماری پیش از عمل جراحی در بدن شهابی وجود دارد و باید مورد معاینه پزشک متخصص قرار گیرد. 

پیش از ملاقات خانواده شهابی مردانی رئیس زندان و معاون دادستان با شهابی دیدار کردند و شهابی به آنها اعلام کرده ۹۶۸ روز حبس اضافه که بسیار ناعادلانه در موردش اجرا شده را به هیچ وجه قبول ندارد و به اعتصاب خود تا لغو این محکومیت ادامه می دهد.

طبق قانون باید شهابی در زندان اوین محکومیت زندانش را تحمل کند. اما مسولان قضایی با انتقال ایشان به بند ویژه زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر که حتی ابتدایی ترین امکانات زندگی در آن مهیا نیست رنج بیشتری را به این راننده زحمتکش شرکت واحد تحمیل کرده اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نگرانی عمیق خود را نسبت به اوضاف وخیم جسمی راننده زحمتکش رضا شهابی اعلام می دارد و به مسئولان قضایی و امنیتی هشدار داده و مسئولیت عوارض جسمی جبران ناپذیر برای این کارگر حق طلب زندانی را متوجه آنان می داند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۹۶/۰۶/۲۳ 

اطلاعات تکمیلی:

رضا شهابی راننده اتوبوس ۴۵ ساله، به دلیل فعالیت‌های کارگری در قالب «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد. او که از دررفتگی مهره های گردن و کمر رنج می برد و دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفت پس از اعتصاب غذاهای مکرر در زندان‌های اوین و رجایی شهر، در چهاردهم مهر ۱۳۹۳ با سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی برای پیگیری درمان بیماری‌هایش به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

مسئولان قضایی به رضا شهابی اعلام کردند ایام مرخصی درمانی‌اش نیز به عنوان محکومیت محسوب شده و او دیگر به زندان باز نخواهد گشت. همزمان نمایندگان جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۵ آزادی مشروط و بازگشت به کار او را به سازمان جهانی کار اعلام کردند.

با وجود وعده های داده شده مسئولین و گزارش رسمی به سازمان جهانی کار مبنی بر آزادی آقای شهابی، قوه قضائیه پس از سه سال، در سال ۱۳۹۶ با این استدلال که سه ماه از محکومیت رضا شهابی مرخصی محسوب نشده، او را مجددا به زندان فراخواند. رضا شهابی روز هیجدهم مرداد سال جاری پس از دریافت اخطار ضبط وثیقه، خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کرد.

همسر رضا شهابی در خصوص مطالبه اصلی این زندانی اعتصابی پییش تر به رسانه ها گفته بود “آزادی بی قید و شرط و رسیدگی به «پرونده‌سازی» های صورت گرفته در یک دادگاه عادلانه در کنار پایان دادن به آزار و اذیت های بی پایان مهمترین خواسته او است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال