محکومیت و اعدام دو زندانی در تهران و ارومیه

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۹-۲۸-IranSOS کارگر جوان که به اتهام قتل همکارش در ساختمان نیمه کاره محاکمه شده بود با حکم قضات کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد. همچنین هویت زندانی دیگری که روز ۴ مهرماه در زندان ارومیه اعدام شده است مشخص شد.

به گزارش هرانا به نقل از رکنا، رسیدگی به پرونده کارگر جوان از مرداد سال ۹۳ و پس از درگیری خونین دو کارگر ساختمانی افغانستانی تبار در شهرستان هشتگرد کلید خورد. با کشف جسد غرق در خون “غلامعلی” – ۲۷ ساله- تیم تحقیق با دستور بازپرس ویژه قتل تحقیقات تخصصی خود را آغاز کرده و در گام نخست “حبیب» ۲۶ ساله که ازدوستان و هموطن مقتول بود بهعنوان مظنون بازداشت شد.

 مرد جوان که به گواه دیگر کارگران در روزهای پیش از قتل بارها با مقتول درگیر شده بود، در حالی که منکر جنایت بود، در بازجوییهای تخصصی لب به اعتراف گشود و قتل را پذیرفت.

با اعتراف هولناک “حبیب” کیفرخواست وی به اتهام قتل عمد صادر شد و متهم از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری انتقال یافت ودردادگاهی به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور قاضی یزدانپور وخنک دار-مستشاران دادگاه- پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه ابتدا اولیای دم خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «من هرگز قصد کشتن غلامعلی را نداشتم. روز حادثه وقتی کار تمام شد وهمه کارگران ساختمان را ترک کردند ناگهان او به طرفم آمد و تقاضای شرمآوری کرد. من که از شنیدن این حرف شوکه بودم با او درگیر شدم. در میان درگیری هم با تکه آجری که زمین بود ضربهای به سرش زدم که بیهوش شد و روی زمین افتاد. من که بشدت ترسیده بودم با همان لباسهای کار فرارکردم. قبول دارم که مرتکب قتل شدهام اما انگیزه قبلی برای کشتن او نداشتم و فقط برای دفاع از آبرو و حیثیتم عصبانی شدم و دستم به خون آلوده شد. “

در پایان جلسه و با اعتراف صریح متهم، قضات شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پس ازشور، متهم را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال