تشدید بیماری رضا شهابی و خلف وعده مجدد مسئولین

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۰۵-IranSOS رضا شهابی، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی شهر کرج که با وعده مساعد مسئولین مبنی بر رسیدگی به مطالبات اش پنجم مهرماه به اعتصاب غذای ۵۰ روزه خود پایان داده است، علیرغم گذشت زمان و وخامت حال کماکان محروم از دریافت خدمات درمانی است. از سویی علیرغم وعده های مسئولین که منجر به پایان اعتصاب غذای این زندانی شد تاکنون هیچ پیگیری و اقدام حقوقی در خصوص رسیدگی به مطالبات قضایی او صورت نگرفته است.

به گزارش هرانا، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از وخامت حال رضا شهابی خبر می دهد.

در گزارشی که این تشکل کارگری با عنوان “تشدید بیماری رضا شهابی” منتشر کرده است آمده است “راننده زحمتکش شرکت واحد رضا شهابی با وجود توقف اعتصاب غذا بیماری اش تشدید شده است. بنا بر مشاهدات خانواده شهابی در ملاقات حضوری روز چهارشنبه همچنان رضا از درد و سوزش معده، بی حسی سمت چپ بدن و پاها رنج می برد و علاوه بر این بدنش اخیرا ورم می کند و کبود میشود. دادستانی تهران و نیروهای امنیتی اقدامی برای انتقال این کارگر زندانی به بیمارستان انجام نداده اند.”

این گزارش می افزاید “رضا شهابی پنجم مهر پس از پنجاه روز اعتصاب غذای سخت و در حالی به دلیل وضع وخیم جسمی وی خانواده و سندیکا بسیار نگران سلامتی شان بودند. پس از قول مقام ارشد امنیتی مبنی بر رسیدگی جدی به خواسته اش اعتصاب غذای خود را متوقف کرد. اما با وجود بیماری های سخت، این عضو زندانی هیات مدیره سندیکا حتی هنوز به بیمارستان اعزام نشده است.

دادستانی و نیروهای امنیتی بنا بر آنچه اعلام کرده اند قصد دارند کارگر زندانی رضا شهابی را با وجود اتمام دوره محکومیت زندان ۹۶۸ روز دیگر به بهانه های واهی در زندانی کنند. و از هجدهم مرداد تا کنون ایشان با وجود اتمام محکومیت ، در بند ۱۰ زندان رجایی شهر که فاقد هر گونه امکانات اولیه برای زندگی می باشد؛ زندانی شده است.”

لازم به یادآوری است رضا شهابی راننده اتوبوس ۴۵ ساله، به دلیل فعالیت‌های کارگری در قالب «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد. او که از دررفتگی مهره های گردن و کمر رنج می برد و دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفت پس از  اعتصاب غذاهای مکرر در زندان‌های اوین و رجایی شهر، در چهاردهم مهر ۱۳۹۳ با سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی برای پیگیری درمان بیماری‌هایش به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

مسئولان قضایی به رضا شهابی اعلام کردند ایام مرخصی درمانی‌اش نیز به عنوان محکومیت محسوب شده و او دیگر به زندان باز نخواهد گشت. همزمان نمایندگان جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۵ آزادی مشروط و بازگشت به کار او را به سازمان جهانی کار اعلام کردند.

با وجود وعده های داده شده مسئولین و گزارش رسمی به سازمان جهانی کار مبنی بر آزادی آقای شهابی، قوه قضائیه پس از سه سال، در سال ۱۳۹۶ با این استدلال که سه ماه از محکومیت رضا شهابی مرخصی محسوب نشده، او را مجددا به زندان فراخواند. رضا شهابی روز هیجدهم مرداد سال جاری پس از دریافت اخطار ضبط وثیقه، خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کرد.

همسر رضا شهابی در خصوص مطالبه اصلی این زندانی اعتصابی پییش تر به رسانه ها گفته بود “آزادی بی قید و شرط و رسیدگی به «پرونده‌سازی» های صورت گرفته در یک دادگاه عادلانه در کنار پایان دادن به آزار و اذیت های بی پایان مهمترین خواسته او است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال