‎پیام تسلیت ۳۶ تن از زندانیان سیاسی اوین به خانواده افشین اسانلو

دوشنبه ۰۳ تیر  ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در زندان اوین با صدور نامه ای ضمن تسلیت به خانواده افشین اسانلو اعلام کردند از نزدیک شاهد رنج ها و مصائب فراوانی که بر  وی در زندان گذشته است؛ بوده اند.

در بخشی از این نامه آمده است: ” به رغم تمامی فشارهای وارده در طول مدتی که در کنار ما به سر می بردند از سلامت نسبی جسمی برخوردار بودند. این واقعه در حالی اتفاق می افتد که مرگ زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی در زندانها بر اثر فشارهای وارده و عدم رسیدگی مناسب پزشکی و بی مبالاتی های مسوولین مسبوق به سابقه است.” متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
‎تو نمی دانی نگاه بی مژه محکوم یک اطمینان

وقتی که در چشم حاکم یک هراس خیره می شود

چه دردی است.

تو نمی دانی مردن

وقتی که انسان مرگ را شکست داده است

چه زندگی است.

در نهایت اندوه باخبر شدیم دوست و هم بندی سابقمان جناب آقای افشین اسانلو که در زندان رجایی شهر کرج در اسارت به سر می بردند زندگی را بدرود گفته اند.

ایشان به رغم تمامی فشارهای وارده در طول مدتی که در کنار ما به سر می بردند از سلامت نسبی جسمی برخوردار بودند. این واقعه در حالی اتفاق می افتد که مرگ زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی در زندانها بر اثر فشارهای وارده و عدم رسیدگی مناسب پزشکی و بی مبالاتی های مسوولین مسبوق به سابقه است ، از جمله در مورد درگذشت زنده یادان اکبر محمدی ، امیر حشمت ساران، زهرا بنی یعقوب، امید میرصیافی، هدی صابر، محسن دکمه چی ، ستار بهشتی و بسیاری دیگر از زندانیان.

ما جمعی از دوستان و همبندیان سابق زنده یاد افشین اسانلو در بند ۳۵۰ زندان اوین که از نزدیک شاهد رنج ها و مصائب فراوانی که بر وی روا داشته شد، بوده ایم، رهایی جانسوز وی را از زنجیر اسارت به خانواده محترم ایشان و به ویژه مادر دردمندشان تسلیت می گوییم و امیدواریم هرگز در آینده شاهد رخدادهای تلخی از این دست نباشیم.

رضاشهابی زکریا،سعید متین پور،عبدالفتاح سلطانی،محمد صدیق کبودوند،امیرخسرو دلیرثانی، رویین عطوفت ،محمدرضایی، مهدی خدایی، نصور نقی پور، بهنام ابراهیم زاده، سعید جلالی فر، فریدون صیدی راد، وحید علیقلی پور، یاشار دارالشفا، سعید حائری ،داور حسینی وجدان ،غلامرضا خسروی، هانی یازرلو ، اصغر قطان ،مجید اسدی ، هوتن دولتی، محمد صائمی، محمد ولی غلام نژاد ،عبدالرضا قنبری ، سید محمد حیدری، اسداله اسدی، اسداله هادی، علی معزی، رسول حیدرزاده ، کامران ایازی ، شاهین دادخواه ، فرزاد روحی ، محمدرضا نوری ، بهادر علیزاده ، وحید اصغری ، علیرضا سیدیان.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال