رهایی سه زندانی از اعدام همزمان با اعدام قریب الوقوع زندانی دیگر

سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶–IranSOS کودک مجرم گیلانی با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت از سویی دیگر دو مرد که در زندان رجایی شهر کرج در پرونده های جداگانه در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند، بخشیده شدند. در خبری دیگر نیز مرد جوان که ۳ تن از اعضای خانواده بهترین دوستش را در یک جنایت هولناک در محله گلابدره شمیران به قتل رسانده بود به زودی در زندان رجایی شهر اعدام می شود.

به گزارش هرانا به نقل از رکنا، نخستین پرونده مربوط به یک مرد سابقه دار است که در سال ۹۰ هنگام پرسه زدن در خیابان با رهگذری چشم در چشم شده وبه همین بهانه واهی او را پس ازدرگیری شدید با چاقو به قتل می‌رساند.

متهم به قتل پس ازدستگیری، در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده محاکمه و محکوم به اعدام شد.

پس ازتأیید حکم اش، در یک قدمی اعدام قرار داشت که سرانجام با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه از طناب دارگریخت.

در پرونده دوم هم مردی جوان که چند سال قبل به علت اختلاف‌های خانوادگی، همسرش را با ضربات چاقو در پاکدشت کشته بود و در همین دادگاه به اعدام محکوم شده بود لحظاتی قبل از اعدام موفق به دریافت وقت از خانواده مقتول شد.

او سرانجام با جمع‌آوری پول دیه کامل وجلب رضایت اولیای دم از اعدام گریخت.

این دو مرد که از اعدام نجات یافته‌اند روزیکشنبه در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شدند و قضات دادگاه پس از شنیدن دفاعیات هر دو وارد شور شدند تا درباره آنها تصمیم بگیرند.

نجات جوان گیلانی از چوبه دار با رضایت اولیای دم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جوان گیلانی با رضایت اولیای دم از قصاص اعدام نجات یافت.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا دادستان عمومی و انقلاب رشت گفت: “جوانی که به جرم قتل بهقصاص محکوم شده بود امروز با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت”.

 وی افزود: “این مجرم ۴ سال پیش هنگامی که ۱۶ سال داشت در یک نزاع خیابانیبا چاقو جوانی ۲۱ ساله را در محله حمیدیان رشت به قتل رسانده بود”.

 دادستان عمومی و انقلاب رشت با بیان اینکه حکم قصاص قاتل پس از طی مراحل قانونی در دیوان عالی کشور تایید شده بود اعلام کرد:با همت نیکوکاران و برگزاری جلسات متعدد اولیای دم از اجرای حکم اعدام قاتل فرزند خود گذشتند.

 حجت الاسلام علی مصطفوی نیا تصریح کرد: “همه مراحل اخذ رضایت از اولیای دم با نظارت دادستانی رشت انجام شد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال