‎تجمع خانواده زندانیان اهل سنت در مقابل اداره اطلاعات سنندج

يكشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – خانواده زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در مقابل اداره اطلاعات سنندج تجمع کرده و مامورین ایشان را تهدید به بازداشت نمودند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۰ مهر ماه تعدادی از خانواده‌های زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در مقابل ساختمان اطلاعات شهر سنندج تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

یکی از تجمع کنندگان به گزارشگر هرانا گفت: “نماینده ستاد خبرى اداره اطلاعات سنندج با ما با لحن بسیار تندى صحبت کرد و گفت: ما که از آمریکا نترسیده‌ایم از شما هم نمی‌ترسیم و اگر به این تجمعهاى خودتان پایان ندهید با شدت تمام با شما برخورد می‌کنیم و نه به زن و نه به بچه‌هایتان رحم نخواهیم کرد و شما را هم به اتهام همکارى با محاربین زندانى می‌کنیم.”
‎وی در ادامه گفت: “مامورین ستاد خبری اداره اطلاعات در جواب خانواده‌ها که پرسیده بودند فرزندان ما را به کدام زندان تبعید کرده‌اید گفته بودند که شما امروز به تحصن خودتان پایان دهید و فردا به شما جواب خواهیم داد. امروز که ما مجددا به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج مراجعه کرده‌ایم به ما اعلام کردند که بهروز شاه نظری به زندان سمنان، طالب ملکی به زندان قم، کاوه شریفی به زندان یزد، آرش شریفی به زندان کاشان و شهرام احمدی به زندان اراک منتقل شده‌اند. ولی این زندانیان تا کنون هیچ تماسی با خانواده‌های خود نداشته‌اند و ما نمی‌توانیم این اطلاعات را تایید کنیم.”
‎روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه ۵ زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت بنام‌های شهرام احمدی، کاوه‌ شریفى، آرش شریفى، طالب ملکى و بهروز شاه‌نظرى که همگی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
‎روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه نیز ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی که با محکومیت اعدام روبرو هستند، از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند و تا کنون خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال