شیرین عبادی برنده نوبل صلح به معترضان: در خیابان بمانید و فریب جمهوری اسلامی را نخورید

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۱-۰۱-IranSOS شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه نوبل صلح در پیامی مردم ایران را به نافرمانی مدنی در مقابل حکومت جمهوری اسلامی دعوت کرد. خانم عبادی در پیامی تصویری شهروندان ایران را دعوت کرده که در خیابان‌ها بمانند و به تظاهرات ادامه بدهند. او می‌گوید حکومت ایران ۳۸ سال است که به حرف مردم ایران بی‌اعتناست و حالا وقت آن رسیده که مردم حرف جمهوری اسلامی را گوش ندهند و فریب وعده‌هایش را نخورند.

این حقوقدان با دعوت به نافرمانی مدنی توصیه کرده که شهروندان پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده و قبوض آب، برق و گاز را نپردازند.

 

به گزارش صدای آمریکا٬ شیرین عبادی، تنها ایرانی برنده جایزه صلح نوبل است و روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» پیشبینی کرد اعتراض‌های اخیر، «نقطه آغاز جنبشی عظیم» است که می‌تواند فراگیر‌تر از اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ شود.

این حقوقدان در پی فشارهای امنیتی و تهدید به مرگ در ایران، از کشورش خارج شد و در حال حاضر ساکن لندن است.

روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران

اعترا‌ض‌های گسترده در ایران در روزهای گذشته، بیش از ده کشته برجای گذاشته است.

از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال